Ratajczaka

Tramwaje na ul. Ratajczaka w Poznaniu. Ruszył przetarg na budowę nowego odcinka trasy

Poznań szykuje się do kolejnej kluczowej inwestycji w komunikacji miejskiej. Ul. Ratajczaka zyska nowe torowisko tramwajowe, przystanki i zupełnie odmieniony wygląd. Przetarg ogłoszony przez Poznańskie Inwestycje Miejskie ma na celu wyłonienie wykonawcy drugiego etapu tej długo wyczekiwanej modernizacji.

„Nowa trasa tramwajowa skróci czas dojazdu z południowych dzielnic miasta, takich jak Wilda czy Dębiec, do centrum. To kolejny krok w rozwoju transportu publicznego, który podnosi komfort i szybkość przemieszczania się pasażerów” – podkreśla Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Pierwszy etap przebudowy ul. Ratajczaka zakończył się już wcześniej. Powstało nowe torowisko między ul. 27 Grudnia a ul. Święty Marcin, przystanek przy Bibliotece Uniwersyteckiej oraz wygodne chodniki i infrastruktura rowerowa. Na odcinku posadzono również drzewa i niską zieleń. Teraz inwestycja obejmie odcinek od ul. Święty Marcin do węzła komunikacyjnego przy Nowym Rynku. Projekt zakłada budowę nowego torowiska, przystanków tramwajowych, chodników, dróg rowerowych oraz przebudowę jezdni. Istotnym elementem prac będzie modernizacja infrastruktury podziemnej oraz nasadzenie nowej zieleni.

Ul. Ratajczaka przed przebudową i w przyszłości. Fot. Google Maps i poznan.pl

Zobacz

Nowy odcinek trasy tramwajowej połączy ul. Święty Marcin z węzłem przy ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice, co znacząco skróci czas przejazdu z południa Poznania do centrum. Aktualnie tramwaje pokonują trasę przez ul. Królowej Jadwigi, Strzelecką i pl. Wiosny Ludów, aby dotrzeć do placu Wolności. Po zakończeniu inwestycji pojawi się dodatkowe połączenie komunikacyjne na osi północ-południe miasta.

Ratajczaka

Ulica Ratajczaka zostanie przekształcona w strefę zamieszkania między ul. Święty Marcin a ul. Ogrodową. Po obu stronach ulicy zaplanowano symetryczne przestrzenie z drzewami i niską roślinnością. Ustawione zostaną ławki i miejsca odpoczynku. Wprowadzenie bezprogowej nawierzchni ma zwiększyć dostępność dla osób o ograniczonej mobilności, a kontrapas rowerowy na jednym z odcinków zapewni wygodny ruch dla cyklistów.

Ul. Ratajczaka przed przebudową i w przyszłości. Fot. Google Maps i poznan.pl

Na wysokości ul. Taczaka powstanie przestronny plac, wizualnie połączony ze wschodnią pierzeją ul. Ratajczaka. Nawierzchnia zostanie wykonana z granitowej kostki w różnych odcieniach, a obiekty małej architektury, takie jak ławki, kosze i stojaki rowerowe, nawiążą do dotychczasowych realizacji w ramach Programu Centrum.

Źródło: PIM (https://pim.poznan.pl) / UM Poznań (https://www.poznan.pl/)

Czytaj też: Architektura w Polsce | Poznań | Komunikacja miejska | Place, Skwery, Parki  | whiteMAD na Instagramie

BESTSELLERY W NASZYM SKLEPIE

przesuń i zobacz więcej