Nowohuckie Pogotowie Szyldowe będzie działać w ramach Parku Kulturowego Nowa Huta. Miasto zatrudni ekspertów, którzy będą doradzać właścicielom sklepów, zakładów usługowych i innym przedsiębiorcom, aby mogli poprawić estetykę swoich witryn i szyldów.

W Krakowie istnieją dwa Parki Kulturowe: Stare Miasto oraz Nowa Huta. Powołanie Parków pomaga walczyć z nielegalnymi nośnikami reklamowymi oraz zmieniać te legalne, które zaprojektowane mogą być według nowych regulacji. Cel jest prosty – w mieście ma być ładniej.

Aby spotęgować działania miasto ogłosiło konkurs skierowany do organizacji pozarządowych – „Nowohuckie Pogotowie Szyldowe”. Konkurs skierowany jest do osób, które mają wiedzę z aranżacji witryn, projektują szyldy i angażują się w działania społeczne i przedsiębiorcze. W ramach konkursu finansowanie przyznane będzie na działania mające na celu wspieranie rozwoju przedsiębiorczości z uwzględnieniem szerokiego kontekstu rewitalizacyjnego, a także aktywizowanie działalności przedsiębiorczej i społecznej, angażowanie społeczności lokalnej poprzez oddziaływanie w sferze estetycznej szyldów i witryn w podobszarze rewitalizacji – „stara” Nowa Huta oraz na terenie PKNH.

Głównym rezultatem konkursu ma być prowadzenie Mobilnego Punktu Nowohuckiego Pogotowia Szyldowego, w którym będzie można m. in.:
• uzyskać poradę w zakresie przepisów obowiązujących na podstawie Uchwały o Parku Kulturowym Nowa Huta oraz aranżacji szyldów i witryn dla konkretnego przedsiębiorcy działającego na terenie podobszaru rewitalizacji „stara” Nowa Huta oraz na terenie PKNH,
• uczestniczyć w indywidualnych konsultacjach projektów szyldów i witryn, które będą skierowane m.in. do przedsiębiorców działających na terenie podobszaru rewitalizacji „stara” Nowa Huta oraz na terenie PKNH.

W trakcie realizacji zadania powstanie publikacja internetowa (ebook) oraz krótki film. Mają one przedstawiać dotychczasowe zmiany już wprowadzone na terenie podobszaru rewitalizacji „stara” Nowa Huta oraz na terenie Parku Kulturowego Nowa Huta. Odbędzie się również oficjalna premiera filmu (na żywo lub zdalnie) z możliwością aktywnego udziału publiczności (zadawanie pytań, rozmowa z osobami zaangażowanymi w powstanie filmu). Więcej informacji o konkursie znajduje się TUTAJ .

O tym, jak wygląda Kraków, kiedy z krajobrazu znikają pstrokate reklamy możemy się przekonać dzięki fanpage ŁADny Kraków (facebook.com/ladnykrakow). Niżej publikujemy kilka przykładów:

Czytaj też: Metamorfoza | Kraków | Elewacja | Archialert | whiteMAD na Instagramie

źródło: UM Kraków