Warszawa: Willa Ulricha wraca do życia. Co będzie się w niej działo? [KONKURS]

Inwestor Ingka Centers szuka operatora Willi Ulricha. To historyczny budynek, który może zmienić się w miejsce dostępne dla wszystkich. Wystarczy zgłosić pomysł, który następnie oceni profesjonalne jury. Warto się spieszyć, termin zgłoszeń upływa już 15 maja!

Budynek położony jest w Parku Ulricha, w bezpośrednim sąsiedztwie Wola Parku. Willa jest pamiątką po działającym tutaj gospodarstwie ogrodniczym rodziny Ulrychów. Obecnie willa stoi pusta. Właściciel Wola Parku chce dać jej drugie życie, dlatego ogłosił konkurs na operatora Willi. Poszukiwane jest stowarzyszenie, instytucja, grupa artystyczna, firma, organizacja pozarządowa lub każdy chętny, kto ma pomysł na nowe życie dla tego miejsca. 

Warunek konieczny jest jeden – Willa ma stać się centrum życia lokalnej społeczności, użytecznym dla osób mieszkających w tej części miasta jak i wszystkich mieszkańców stolicy. Dodatkowo Willa w przyszłości ma stać się miejscem blisko przyrody, ekologicznym i takim, które będzie generować społecznie odpowiedzialne dochody.

Zwycięzca konkursu ma pewność, że inwestor sfinansuje realizację jego pomysłu oraz zadba o wyposażenie związane z obranym profilem działalności. Wcześniej zwycięzca będzie brał udział w procesie przygotowania projektu wykonawczego. Pierwszy etap konkursu trwa do 15 maja. Wszystko, co trzeba zrobić na tym etapie to wypełnić formularz oraz przedstawić szkic swojego pomysłu. W drugim etapie pomysły oceni jury:

  • Bogna Świątkowska, pomysłodawczyni, fundatorka i prezeska zarządu Fundacji Bęc Zmiana,
  • Marta Żakowska, antropolożka kultury i badaczka miejska oraz współzałożycielka Magazynu Miasta,
  • Katarzyna Dulko-Gaszyna, dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail,
  • Tomasz Gutkowski, prezes zarządu Fundacji Sztuk Wizualnych, współtwórca kolektywu Mr. Wolfe,
  • Mateusz Ściechowski, manager i kurator projektów miejskich, współtwórca kolektywu Mr. Wolfe,
  • Iwo Zmyślony, antropolog designu, metodolog procesów projektowych, twórca umiemy.com.

Ze zgłoszonych kandydatów, jury konkursu wybierze od 4 do 6, którzy w II etapie (27-28 czerwca 2019) zaprezentują własną koncepcję programową i biznesową funkcjonowania Willi. Spośród finalistów jury ekspertów wybierze najciekawszą koncepcję, która zostanie wdrożona we współpracy z inwestorem.

Konkurs jest ciekawą próbą rewitalizacji cennego budynku i eksperymentem. Nikt w Polsce jeszcze nie testował takiego modelu biznesowego działania obiektu. 

Wierzymy, że dzięki tej inicjatywie uda nam się stworzyć unikatowy model biznesowy, który z jednej strony wesprze oryginalne koncepcje prospołeczne, a z drugiej pozwoli ich twórcom zarabiać na siebie. Wiele interesujących projektów nie udaje się rozwinąć ze względu na brak długofalowego finansowania. Chcemy zlikwidować tę barierę i skupić się przede wszystkim na najlepszych programach służących lokalnej społeczności, a w dalszej perspektywie ułatwić kontynuowanie i rozwijanie konkretnej działalności biznesowej – mówi Mateusz Ściechowski z  firmy Mr. Wolfe, współorganizatora konkursu.

Regulamin konkursu i formularz zgłoszeniowy znajdziecie na oficjalnej stronie www.willaulricha.pl.