Warszawa Zachodnia w pełni zintegrowana. Wiemy, jak będzie wyglądać!

Dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia to obecnie największy pod względem ruchu pociągów dworzec w Polsce. Codziennie przez perony Zachodniej przewija się ponad 1000 pociągów. Po planowanej modernizacji będzie ich jeszcze więcej.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Tramwaje Warszawskie podpisały już porozumienie w sprawie budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego Warszawa Zachodnia. Realizacja była ustalana wspólnie ze względu na wysoki poziom zintegrowania projektów. Według założeń nowa Warszawa Zachodnia będzie połączona już nie tylko z pętlą autobusową, ale także z podziemnym przystankiem tramwajowym. Dzięki inwestycji na stacji powstaną nowe perony kolejowe, które będą w pełni przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pasażerowie odjeżdżający z każdego z nich będą bezpieczni od deszczu dzięki zadaszeniu, które obejmie wszystkie perony. W nowym dworcu znajdzie się też nowoczesny system informacyjny. Zmiany obejmą również przejścia podziemne. Te, po pierwsze będą zintegrowane z podziemnymi przystankami tramwajowymi. Warto zwrócić uwagę, że podziemne przejście prowadzące od ulicy Tunelowej do Alei Jerozolimskich będzie zdecydowanie wyższe, a także wzbogaci się o świetliki dostarczające światło naturalne do wnętrza dworca.

Obecnie przez Warszawę Zachodnią codziennie przewija się ponad 1000 pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Dzięki zastosowaniu nowych systemów kontroli ruchu oraz modernizacji torowiska dworzec będzie w pełni przygotowany na rosnące zainteresowanie pasażerów. Prace mają potrwać do 2022 roku.