Gastronomiczny koncept Wiśniewski otwarty został przy ul. Wrocławskiej w Poznaniu. Lokal jest pierwszym w Poznaniu miejscem, który łączy w sobie funkcję baru i sklepu z mono produktem, wiśniówką.

Autorami projektu wnętrz lokalu oraz identyfikacji wizualnej jest duet projektantów: Rafał Kaletowski oraz Maciej Ryniewicz. Wiśniewski wyróżnia się centralnie usytuowanym barem oraz jaskrawymi, barwnymi neonami. Wnętrze i układ funkcjonalny miejsca oparte zostały an symetrii, będącej głównym wyznacznikiem w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca na projektowany koncept gastronomiczny. 

Wspomniany już bar autorzy projektu wskazują jako serce lokalu. Dostojny, monolityczny wręcz bar swoją formą w luźny sposób nawiązuje do rozwiązań jakie występowały w aptekach z początku XX wieku. Aptekarski sznyt odnajdziemy również w kształcie butelek, etykietach czy żartobliwych cytatach znajdujących się w lokalu.

W środku można nie tylko spróbować miejscowego specjału, ale też kupić butelkę. Sam Wiśniewski określany jest jako kraftowy napój spirytusowy, potocznie zwany wiśniówką. Powstaje według tradycji nalewkarskich bez pośpiechu, ze zbieranych latem owoców polskiej wiśni. Jego skład napawa optymizmem, jest prosty bez zbędnych dodatków. Woda, wiśnie, alkohol oraz cukier tworzą 16% napój spirytusowy. Serwowany jest w temperaturze pokojowej, w kieliszkach z wiśniami na dnie. Całe owoce, razem z pestkami znajdują się również w butelce, to dzięki nim Wiśniewski smakuje inaczej, zaskakując aromatem.

Jak tłumaczą twórcy, Wiśniewski z przymrużeniem oka jest ‚lekiem na całe zło’, wszak nie uleczy ciała ale z pewnością podniesie na duchu.

zdjęcia: PION