Witryna może być sztuką. Fasada sklepu Tiffany & Co. w Stuttgarcie

Wnętrze nowego sklepu Tiffany & Co. oraz jego fasadę zaprojektowali architekci z pracowni MVRDV. Ekskluzywny butik znajduje się w Dorotheen Quartier w Stuttgarcie. Jego fasada łączy się z witryną i jest przykładem kreatywnego podejścia w projektowaniu. Ceramiczne elementy układają się w mozaikę tworząc dzieło, które przyciąga uwagę.

Witryny są wizytówkami lokali. Realizacje takie jak fasada sklepu Tiffany & Co. pokazują, jak w atrakcyjny sposób można przyciągnąć klientów. Projektując fasadę architekci inspirowali się innowacyjnymi materiałami Tiffany i postanowili zbudować ją z ręcznie wykonanych ceramicznych elementów w kształcie diamentów. Ich mocowanie jest niemal niewidoczne, dzięki czemu elementy wyglądają, jakby unosiły się w powietrzu. Poszczególne elementy mają opalizujące wykończenie, które przypomina Favrile Glass opatentowane przez Louisa Comforta Tiffany’ego w 1894 roku.

Dodatkową cechą jest trójwymiarowość fasady. Poszczególne elementy można dotknąć, odkrywać ich powierzchnię, co przywodzi na myśl dotykanie biżuterii marki.

W sumie fasadę tworzy 2 829 ceramicznych elementów, które zamontowano bezpośrednio do szklanej witryny za pomocą stalowych mocowań. Zamontowane zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, sprawiają wrażenie płynności. Gęstość diamentowych dekoracji jest regulowana w celu uzyskania przezroczystości, co pozwala przechodniom na spoglądanie do wnętrza butiku.

Każdy ceramiczny element został odlany ręcznie, a następnie szkliwiony w jednym z dziewięciu kolorów, które tworzą gradient od charakterystycznego dla Tiffany’ego błękitu robin’s egg do nieskazitelnej bieli. Produkcją elementów zajęła się firma Koninklijke Tichelaar, która jest najstarszym producentem ceramiki w Holandii.

zdjęcia: Gionata Xerra Studio

źródło: MVRDV

Czytaj też: Witryna sklepowa | Ceramika | Detal | Elewacja | whiteMAD na Instagramie

BESTSELLERY W NASZYM SKLEPIE

przesuń i zobacz więcej