Wpadki wynikające z mylenia panoram miast pojawiały się niejednokrotnie. Zaliczali je zarówno celebryci, politycy, jak i marketerzy planujący kampanie reklamowe. Tym razem sporą wpadkę zaliczyły amerykańskie linie lotnicze American Airlines (AA), które zapraszają do Krakowa… pokazując na bilbordach Gdańsk. 

O pomyłce amerykańskiego przewoźnika poinformował portal internetowy Lovekrakow.pl, który otrzymał wiadomość od mieszkańca Chicago. Internauta podpisany na Twitterze jako UrbanGuy0508 zauważył bilbord w przy jednej z autostrad, na którym widnieje oferta nowych połączeń AA z Chicago do Krakowa. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że na banerze zamieszczono zdjęcie Głównego Miasta w Gdańsku, zrobione od strony Motławy.

Lovekrakow.pl, powołując się na Roberta Piaskowskiego, pełnomocnika prezydenta Krakowa ds. kultury, zapowiada, że tamtejszy magistrat zamierza interweniować w sprawie nowej reklamy American Airlines. Cała sytuacja jest tym bardziej niezrozumiała, że w grudniu ub. roku krakowski samorząd przez gościł przedstawicieli AA, otrzymali oni pakiet informacji na temat miasta, a także najlepsze zdjęcia.

Co równie ciekawe to nie pierwsza wpadka amerykańskich linii lotniczych. W sierpniu Kraków był przedstawiany jako miejsce do picia wódki. Spowodowało to protest prezydenta Jacka Majchrowskiego, który wysłał stosowne pismo do dyrekcji linii lotniczej. Miesiąc później przyszła odpowiedź: “Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli poczuć się urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych, anonsującym nowe połączenie”.

źródło: lovekrakow.pl