Innowacją Indigood ™ jest denim barwiony pianą. Widząc duży potencjał w zrewolucjonizowaniu branży, Wrangler w początkowym etapie nawiązał współpracę z Texas Tech University, zapewniając finansowanie oraz specjalistyczne instrukcje, dotyczące swojej innowacji.

Dodatkowo Wrangler Indigood wykorzystał swoją pozycję jako światowy lider w branży odzieży dżinsowej w celu komercjalizacji technologii i został pierwszą marką, sprzedającą odzież denimową barwioną pianą.

Ta metoda, wykorzystująca technologię przyjazną środowisku, zasadniczo zmienia sposób aplikowania indygo do przędzy podczas produkcji tkaniny denimowej. Piana używana jest do przenoszenia barwnika na przędzę, konwencjonalne metody, czyli użycie tradycyjne kadzi wodnych oraz kąpiele chemiczne są całkowicie wyeliminowane. Proces barwienia pianą jest obecnie najbardziej zrównoważonym sposobem na farbowanie denimu.

Fakty:

· Innowacyjny proces farbowania pianą, który nie wykorzystuje
wody, to 100% procent jej redukcji*

· Ścieki są praktycznie wyeliminowane

· Ponad 60% mniej energii niż tradycyjna metoda barwienia
denimu

· Ponad 60% redukcji odpadów

O marce:

Wrangler – marka dżinsów oraz innej odzieży. Od 1986 należy do VF Corporation, właściciela m.in. takich marek, jak Lee, JanSport, The North Face czy Timberland.

Dżinsy Wranglera były produkowane przez firmę Blue Bell, która przejęła markę przy okazji nabycia Casey Jones Work-Clothes Company. W 1947 roku przedsiębiorstwo zatrudniło Bernarda Lichtensteina – krawca, który do USA przyjechał z Łodzi dziesięć lat wcześniej. Dotychczas Lichtenstein współpracował z kowbojami, którym szył spodnie barwione indygo. Jego doświadczenie pomogło w zaprojektowaniu i uszyciu dżinsów na potrzeby uczestników rodeo. Obecnie jest jedną z najpopularniejszych marek dżinsów na świecie.

Zobacz również: Moda | Fotografia | Kolekcja | Edytorial 

WRANGLER INDIGOOD