Wystarczy woda i mała kapsułka. Nowy sposób na czyszczenie od polskiej marki Släppa

Pomysł na jej powstanie zrodził się w ich głowach w czasie pandemii. To właśnie wtedy Ada i Paweł – założyciele marki Släppa zamknięci na kwarantannie w małym mieszkaniu, zaczęli dostrzegać, jak wiele detergentów w plastikowych butelkach zalega w ich szafkach. Postanowili to zmienić i założyli markę Släppa, dzięki której do sprzątania wystarcza szklana butelka, woda i maleńka kapsułka.

Pandemia poza społecznymi i ekonomicznymi perturbacjami spowodowała, że zużycie jednorazowego plastiku wprost eksplodowało. Od teraz obowiązkowym akcesorium został płyn do dezynfekcji rąk, blatu, płyn do mycia owoców i wiele innych, a to tylko początek plastikowej listy wstydu. Przez pierwszy okres pandemii zużyliśmy globalnie niebotyczną ilość jednorazowych rękawiczek, maseczek, woreczków jednorazowych. To wszystko, żeby poczuć się bezpieczniej tu i teraz, ale nikt wtedy nie zastanawiał się co zrobić z plastikiem, który od dawna jest jednym z większych globalnych wyzwań.

Początkujący przedsiębiorcy zaczęli zastanawiać się, co można zrobić lepiej, aby być bardziej łaskawymi dla naszej planety. Na pierwsze pomysły nie trzeba było długo czekać. Do paczkomatu już wkrótce zawitała przesyłka zawierająca sodę, kwasek cytrynowy, ocet, płatki mydlane czy boraks. Powstawały pierwsze mieszanki, które działały raz lepiej, raz gorzej. Jednym z plusów nowego podejścia do detergentów było korzystanie ze starych plastikowych butelek. Minusem – czasochłonne przygotowanie i octowy zapach. Wtedy dopiero zrozumieli co jest najważniejsze. Po pierwsze – dwójka zapaleńców ma niewielki wpływ na zmianę świata na lepszy. Nowe podejście do chemii domowej musi być tak powszechne jak tylko możliwe, aby zrobiło realną różnicę. Po drugie – po co transportować wodę? Woda jest ciężka, zajmuje dużo miejsca, a każdy ma ją w swoim domu. Po trzecie – aby ludzie chcieli korzystać z innych, niż standardowe rozwiązania nowe podejście musi być: wygodne, piękne i skuteczne. I tak powstała Släppa!

Ekologiczna chemia domowa w formie musujących tabletek! – Miało być wygodnie, dlatego proszki, które można łatwo rozsypać nie wchodziły w grę. Tabletki są proste w użyciu, świetnie się rozpuszczają i ciężko je zepsuć. Do tego piękne wielorazowe butelki z bursztynowego szkła, sprawią, że szafki nabiorą oddechu. Butelki są estetyczne, nie krzyczą jak standardowe detergenty, więc nie trzeba ich chować – mogą być ozdobą każdej przestrzeni – mówi Ada Stępień – współwłaścicielka marki Släppa.

Co niezmiernie ważne płyny, które można przygotować z tabletek są w 99 proc. naturalne i 99 proc. biodegradowalne. Pudełka posiadają certyfikaty FSC®, a firma wraz ze stowarzyszeniem One Tree Planted sadzi więcej drzew niż potrzeba do produkcji ich opakowań. O piękne zapachy (polna lawenda, dobry rozmaryn i rześka mięta) dbają naturalne olejki. Tabletki dostępne są solo (w zestawach pakowanych po 3 sztuki) lub w formie zestawu startowego ze szklanymi butelkami.


Wiem, że to mało biznesowe podejście, ale Släppa powstała, aby uczynić świat lepszym. Dlatego jeśli macie swoje butelki korzystajcie z nich w pierwszej kolejności. Nasze butelki są piękne i cieszymy się, kiedy ktoś chce je mieć w swoim domu natomiast świat nie potrzebuje kolejnych butelek (nawet tych szklanych). Jeśli nie masz swoich – kup nasze, będziemy mogli szybciej się rozwijać i jeszcze mocniej angażować w działania społeczne. Jeśli masz swoje – używaj ich tak długo jak tylko możliwe, a po nasze sięgnij, gdy Twoje będą już zużyte – mówi Pohl Kostian – współwłaściciel Släppy.

Släppa to marka, która odpowiedzialność społeczną ma wpisaną w swoje DNA. Od pierwszych dni współpracuje ściśle ze stowarzyszeniem Miłość Nie Wyklucza, wraz z którym promują edukacyjny cykl „Orientuj się”. Z okazji miesiąca dumy przekazuje także 10% przychodu z czerwca na cele statutowe stowarzyszenia. Kolejnymi celami Släppy są między innymi pomoc osobom w kryzysie bezdomności oraz większe angażowanie się w kwestie związane z prawami kobiet, i ciałopozytywnością.

To dla nas ważne, aby poza sprzedawaniem i redukcją plastiku robić coś dobrego dla innych. Tymi wartościami kierowaliśmy się wcześniej prywatnie i te wartości przenieśliśmy na Släppę. Sami oczekujemy tego od innych marek – zaangażowania społecznego albo przynajmniej odpowiedzialności za swoje działania. Mamy jednak poczucie, że najwięksi gracze na rynku nie robią w tych kwestiach dostatecznie dużo, choć powoli zaczyna się to zmieniać – mówi Pohl Kostian.

O marce i jej wartościach dowiecie się więcej ze strony internetowej slappa.co już teraz możecie spróbować ich rozwiązań. W obecnej ofercie marki znajdziecie tabletki do przygotowania płynu do mycia szyb o miętowym zapachu, lawendowe tabletki do przygotowania płynu do mycia łazienki, a także tabletki do mycia kuchni o najbardziej ogólnym zastosowaniu i rozmarynowym zapachu. Tabletki można kupić w zestawach pakowanych po 3 sztuki (1 tabletka = jeden płyn o pojemności 400 ml), lub w formie zestawu startowego zawierającego 3 szklane butelki i 3 tabletki (po jednej z każdego rodzaju).

źródło: materiały prasowe

Czytaj też: Ekologia | Ciekawostki | Opakowania | Minimalizm | whiteMAD na Instagramie