Miasto podsumowało efekt prac dzięki którym udało się usunąć z ulic Poznania nielegalne reklamy. W 2022 roku usunięto 300 takich nośników.
Od tego roku urzędnicy dysponują też kolejnym narzędziem – uchwałą krajobrazową, dzięki której będzie można sprawniej kontrolować legalność reklam. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
O wizerunku i rozwoju miasta decyduje w dużej mierze jakość jego przestrzeni publicznych, dlatego uporządkowanie tej kwestii jest od lat jednym z moich priorytetów. Efekty przynoszą działania prowadzone przez urząd miasta, Zarząd Dróg Miejskich i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania. Teraz Miasto zyska także kompleksowe i efektywne narzędzie, jakim jest uchwała krajobrazowa, która wprowadzi nowe, wyższe standardy w tym zakresie. Po wejściu w życie dokumentu będziemy mogli egzekwować porządek reklamowy w skróconej, łatwiejszej ścieżce niż dotychczas – informuje Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Kto może dokonywać kontroli? Na terenie Poznania taki obowiązek spoczywa na pracownikach urzędu miasta z Wydziału Urbanistyki i Architektury, Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków i Wydziału Gospodarki Nieruchomościami. Dodatkowo kompetencje w tej kwestii mają pracownicy ZDM (Zarząd Dróg Miejskich) i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
W 2022 roku z ulic Poznania zniknęło 300 nielegalnych reklam. W tej liczbie 60 nośników to wielkoformatowe bilbordy.
Były to nośniki wolnostojące, w tym trwale związane z gruntem, a także banery i tablice zamontowane na elewacjach budynków i ogrodzeniach. Zlikwidowano także ekrany LED – czytamy w komunikacie na stronie poznan.pl.
Jednak by skutecznie zwalczyć nielegalne reklamy potrzebna jest pomoc mieszkańców. Urząd miasta zachęca, by ci ostatni zgłaszali banery, których legalność jest wątpliwa. Chcąc ustawić reklamę należy otrzymać zgodę od Wydziału Urbanistyki i Architektury (w przypadku reklam trwale powiązanych z gruntem). Osobną zgodę należy otrzymać jeśli reklama ma pojawić się na terenie obiektu wpisanego do rejestru zabytków.
Z zachowaniem porządku w mieście ma pomóc tak zwany Szyldownik. To zbiór przepisów, wskazówek i przykładów dobrych praktyk, dzięki któremu przedsiębiorcy dowiedzą się, w jaki sposób reklamować swój biznes – restaurację czy punkt usługowy. O Szyldowniku pisaliśmy TUTAJ.
To nie koniec działań miasta, które mają pozytywnie wpłynąć na wizerunek Poznania. Niedawno Miejski Konserwator Zabytków nakazał demontaż 58 nielegalnie postawionych paczkomatów i ukarał firmy InPost oraz Allegro. O tej sprawie przeczytasz w naszym artykule TUTAJ. Mamy nadzieję, że podobne porządki przeprowadzone zostaną też w innych miastach w Polsce!
źródło: UM Poznań
Czytaj też: Poznań | Miasto | Ciekawostki | Place, Skwery, Parki | whiteMAD na Instagramie
Osiągną prędkość do 200 km/h. Bydgoska Pesa zbuduje pociągi dużych prędkości, które trafią do czeskiego…
Publikujemy tekst, który pochodzi z bloga "World in my eyes" (www.worldinmyeyes.pl). Jego autorką jest fotografka…
Dom Wielkiego Brata, czyli podwarszawska willa znana z produkcji takich jak Top Model, Big Brother,…
Bezcenne ryciny wróciły do Gdańska za sprawą prywatnego darczyńcy. Do zbiorów Muzeum Narodowego w Gdańsku powróciło 26…
Dom zaprojektowali Małgorzata Łapaj i Kuba Kowalczyk z pracowni kropka studio. Nowoczesny dom ma 330…
Nadmiar betonu znika z Warszawy w ramach akcji rozpłytowania kolejnych fragmentów miasta, w których beton…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej