Zakopane z Uchwałą Krajobrazową

Zakopane z Uchwałą Krajobrazową? Ruszają prace! 

Zakopane z Uchwałą Krajobrazową? To bardzo prawdopodobne. Projekt uchwały krajobrazowej, której celem jest likwidacja szpecących, wielkogabarytowych billboardów z Zakopanego oraz standaryzacja szyldów reklamowych w mieście pod Giewontem, została w poniedziałek wyłożona do publicznego wglądu.

Złożony przez Biuro Planowania Przestrzennego Zakopanego projekt będzie dostępny do wglądu przez mieszkańców do końca stycznia. Mieszkańcy będą mogli w tym czasie zgłaszać swoje uwagi do projektu uchwały. W następnej kolejności uwagi będą analizowane i ewentualnie zostaną wprowadzone korekty. Jest szansa, że uchwała wejdzie w życie pod koniec przyszłego roku. Wszystko wskazuje na to, że Zakopane z Uchwałą Krajobrazową może zacząć funkcjonować już w przyszłym roku! Stragany na Gubałówce / 2020


“Uchwała może wejść w życie za rok. Ta uchwała dotyczy sposobu reklamowania na terenie Zakopanego, dopuszczonych form ogrodzeń i małej architektury. Naszym celem jest głównie likwidacja wielkoformatowych reklam, szczególnie przy Zakopiance, przy wjeździe do miasta, gdzie istnieje kumulacja wielkich billboardów. Jeżeli chodzi o szyldy reklamujące biznesy na terenie miasta, na przykład przy obiektach turystycznych lub usługach – pozostaną, ale przy określonych gabarytach” – wyjaśniła PAP Marta Gratkowska kierowniczka Biura Planowania Przestrzennego Zakopanego.

Zapisy projektu uchwały określają gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane tablice reklamowe i urządzenia reklamowe oraz ogrodzenia. Według projektu, dozwolone będą szyldy na posesji lub budynku w którym świadczone są usługi. Projekt przewiduje maksymalnie dwa szyldy dla jednego podmiotu na danej nieruchomości.

Widok z Gubałówki

Według autorów projektu zakopiańskiej uchwały krajobrazowej, powinna ona przynieść zdecydowane korzyści, przede wszystkim poprzez umożliwienie skutecznej walki z wszechobecnymi tzw. dzikimi reklamami, a szyldy, które będą spełniały wymogi prawa miejscowego mają być lepiej wyeksponowane i będą docierały do większej liczby odbiorców.

“Ideą było uczynienie Zakopanego miastem wolnym od powszechnej +reklamozy+, w celu ochrony jego unikatowych, na skalę światową walorów krajobrazowych” – czytamy w projekcie uchwały.

W 2016 r. władze Zakopanego wprowadziły przepisy porządkujące reklamowy chaos na Krupówkach. W tym celu słynny deptak został objęty parkiem kulturowym, który również reguluje kwestie handlu na tej ulicy.

Czytaj też: Miasto | Podróże | Polska | Ciekawostki | Identyfikacja wizualna

źródło: PAP / www.bankier.pl
zdjęcia: whiteMAD