ZALANDO i wartości młodych Polaków w kampanii “OBRAZ POKOLENIA Z”

Zalando, wiodąca w Europie platforma modowa i lifestyle’owa, prezentuje kontynuację globalnej kampanii „To wszystko zostaje tu z nami na dobre”. Aktywacja „Obraz pokolenia Z” przedstawia pięciu polskich przedstawicieli pokolenia Z, którzy poprzez świadome działanie i swoją codzienną aktywność reprezentują wartości takie jak inkluzywność, różnorodność, ciałopozytywność, zrównoważona moda czy prawa mniejszości seksualnych i etnicznych.

Startująca 5 maja kampania przybliża szerszej publiczności pięć wyjątkowych osobowości pochodzących z Pokolenia Z i ich historie. Działania młodych aktywistów, tworzących treści głównie w internecie, niejednokrotnie zostają bagatelizowane, a ich głos – niesłyszany. Zalando postanowiło dodać ich przekazom wyjątkową siłę i pomóc dotrzeć do odbiorców w tradycyjny, choć niekonwencjonalny sposób uwieczniając bohaterów kampanii na wyjątkowych portretach, namalowanych przez artystkę Justynę Grodecką, reprezentantkę pokolenia Z.

Fizyczne obrazy nie przemijają – zostają na zawsze. Tak, jak wartości wyznawane przez młodych aktywistów. Obrazy zostały wykorzystane w kampani OOH oraz do pięciu murali, które powstały w trzech miastach w Polsce: Warszawie, Gdyni i Krakowie. Towarzyszące kampanii wideo, wyreżyserowane przez Mikołaja Sadowskiego jest opowieścią o tych pięciu wyjątkowych osobach. Każda z nich reprezentuje inną wartość, zajmując stanowisko w ważnej sprawie i przekazując światu swój punkt widzenia:

Kacper Kruz jest przedstawicielem ruchu body-positivity, ciałopozytywności. To internetowy twórca i model, który każdego dnia inspiruje osoby plus-size do spełniania swoich marzeń. Swoimi działaniami udowadnia, że moda nie ma rozmiaru, a miłość do swojego ciała jest wartością nadrzędną.


Ewelina Antonowicz reprezentuje zrównoważony rozwój. W wieku 22 lat została koordynatorką polskiego oddziału Fashion Revolution – największej, międzynarodowej organizacji, która zajmuje się problemami świata mody.

Ogi Ugonoh jest ambasadorką różnorodności. Wierzy, że edukacja jest kluczem do sukcesu i walki z rasizmem. W związku z tym aktywnie promuje różnorodność i wspiera inicjatywy takie jak #dontcallmemurzyn i #czarnejestpolskie.

Reprezentantem inkluzywności został Bartosz Kloch, który urodził się bez nóg. Jak sam mówi, przez większość życia wstydził się swojej niepełnosprawności i unikał wzroku innych ludzi, aż do momentu, w którym postanowił kreować swój wizerunek na własnych zasadach i pomalował nogi na czerwono, aby jeszcze bardziej przyciągały wzrok. Dziś Bartek dzieli się swoim życiem na Tik Toku, gdzie jego misją jest dawanie odwagi osobom z niepełnosprawnościami.

Głosem społeczności LGBTQIA+ stał się Kacper Potępski, transpłciowy aktywista działający w mediach społecznościowych oraz lokalnie. Wziął udział w organizacji zbiórki na bindery dla osób transpłciowych oraz był jedną z twarzy akcji Kampanii Przeciw Homofobii #JestemPrzeciwkoTransfobii.

Twórczyni portretów – Justyna Grodecka, studiowała na Akademii Sztuk Pięknych w Monachium i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i jest laureatką kilku prestiżowych stypendiów. W swojej sztuce porusza tematy autobiograficzne i nawiązuje do nurtujących problemów społecznych, odnosi się do – jak mawia – „prawdziwego trójpodziału władzy jakimi są resentyment, patriarchat i zabobonność.”

Nasza nowa kampania jest celebracją wartości, które stanowią fundament marki Zalando, a szczególnie różnorodności i inkluzywności.– mówi Dawid Pożoga, Regional Lead PL/CZ w Zalando. Historie prawdziwych ludzi i wartości, które wyznają to dla nas ogromna inspiracja. Pozwala nam to pielęgnować więź z naszymi polskimi klientami z pokolenia Z i lepiej ich zrozumieć.- dodaje.

Kampania „Obraz Pokolenia Z” powstała we współpracy z agencją 180heartbeats + JUNG v. MATT i będzie publikowana w mediach społecznościowych Zalando, na profilach bohaterów kampanii, kanałach OOH i online, a także wspierana przez działania PR.

Zobacz również: Edytorial | Moda | Kolekcja | Fotografia