Konkurs #CreateAsUs organizowany jest przez ASUS od pięciu lat. W ten sposób marka chce wspierać młode talenty w dziedzinie grafiki i ilustracji. Z każdą edycją poziom zgłoszonych prac rośnie, a organizatorzy obserwują projekty, które wyróżnia świeże spojrzenie na połączenie sztuki i technologii.

Konkurs #CreateAsUs młodym twórcom daje szansę zebrania doświadczeń i umożliwia zaistnienie w świadomości szerszej publiczności. Udział w takim wydarzeniu może być trampoliną do kariery, o czym świadczy historia Bartka Bojarczuka, ilustratora, który wcześniej brał udział w konkursie, a dziś grafiką zajmuje się zawodowo.

Konkurs #CreateAsUs wystartował 25 listopada. To jubileuszowa 15. edycja. Tym razem tematem przewodnim jest LOGO. To jeden z najbardziej kluczowych elementów wizualnej tożsamości każdej marki. Historia pokazuje, że nierzadko potrafi pomóc jej osiągnąć szczyt popularności, rozpala wyobraźnię fanów oraz staje się elementem nierozerwalnie z nią związanym i identyfikowanym.

ASUS to pionier w dziedzinie światowej technologii, a organizowany przez polski oddział marki konkurs #CreateAsUs na przestrzeni ostatnich 5 lat ugruntował swoją pozycję ambasadora młodych twórców oraz propagatora łączenia designu i technologii, także stając się marką samą w sobie.

Spoglądasz na logo i… czujesz na jakich falach odbiera marka, która za nim stoi. Właśnie dlatego pragniemy aby LOGO #CreateAsUs było dokładnie takie jak idea naszego konkursu. Odkrywcze, nietuzinkowe, a przede wszystkim stworzone przez osobę, która czuje DNA marki ASUS. Oddając jego stworzenie młodym mamy nadzieję na ujrzenie projektów NIEZWYKŁYCH w każdym możliwym aspekcie – zachęcają do udziału organizatorzy konkursu.

Przygotowanie projektu logo to szansa dla każdego pasjonata grafiki i typografii, by zaistnieć w dość hermetycznym środowisku i zdobyć doświadczenie na swojej ścieżce kariery. Nie są to puste słowa. Konkurs organizowany przez ASUS to także warsztaty, spotkania a Ambasadorami, wsparcie mentorskie i technologiczne. Ambasadorzy konkursu przed laty sami byli laureatami #CreateAsUs, dlatego dziś mogą stanowić najlepszy przykład dla uczestników, pokazując, że konkurs, w którym biorą udział, naprawdę pomaga otworzyć drzwi kariery.

O wsparcie mentorskie dla uczestników konkursu zadbają AMBASADORZY #CreateAsUs, wśród których zagoszczą:

Martyna Wędzicka, absolwentka gdańskiej ASP, Art Directorka, Graphic Designerka i twórczyni #positivedesignclub.

Patryk Hardziej, multidyscyplinarny ilustrator, projektant grafik założyciel kursów Sztuka Projektowania i Fundacji Karola Śliwki, a także pomysłodawca i kurator Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych.

Mateusz Machalski, zajmujący się na co dzień projektowaniem identyfikacji wizualnych oraz krojów pisma. Mateusz jest autor m.in. identyfikacji wizualnej Nagrody Solidarności im. Lecha Wałęsy.

Bartek Bojarczuk ILL.Cat, specjalizuje się w grafice projektowej, typografii, brandingu oraz plakacie. Bartek jest także właścicielem autorskiego studia projektowego ILLCAT.

Z okazji startu konkursu zadaliśmy kilka pytań Bartkowi Bojarczukowi:

Co jest największym wyzwaniem w pracy projektanta nad logo firmy?

Logo często uważane jest za najważniejszy element identyfikacji. W moim odczuciu jest to raczej fundament, na którym następnie budujemy kolejne punkty komunikacji wizualnej. Jeśli fundament jest wątpliwej jakości, reszta konstrukcji nie wytrzyma – tak samo jest w przypadku znaku. Logo musi być wyjątkowe, zawierać pewną cząstkę DNA firmy i w bardzo skróconej formie uwypuklać wiele złożonych składowych, z jakich składa się cała marka. Znalezienie takiej formy i koncepcji, która idealnie odda właśnie te czynniki zawsze jest najtrudniejsze. Później pozostaje już „tylko” przeniesienie tej wizji na papier lub ekran komputera

Jednym z twoich ulubionych znaków jest kultowe logo Centrali Produktów Naftowych (CPN). Co w projekcie Ryszarda Bojara lubisz najbardziej?

W znakach najbardziej cenię, kiedy lata mijają, a one się praktycznie nie starzeją, nie poddają chwilowym modom. Taki właśnie jest znak CPN. Pomimo tego, że powstał w połowie lat 60-tych ubiegłego wieku, to nie istnieją żadne przeszkody, aby mógł on funkcjonować w przestrzeni publicznej także dzisiaj. Funkcjonalność oraz piękna forma tego skrótowca urzeka do dziś wielu projektantów, w tym właśnie i mnie. Gdy byłem małym chłopakiem i zobaczyłem go pierwszy raz na stacji paliw, zakochałem się od razu. Wykorzystanie przestrzeni negatywowej, aby podkreślić kształt litery „N” to było mistrzostwo. Kto wie, być może dlatego do dzisiaj tak właśnie lubię ten zabieg stylistyczny i wykorzystuję go często w moich pracach? Prawdopodobnie bez logo CPN-u nie projektowałbym w sposób, w jaki to robię.

Jakie możliwości daje młodym projektantom udział w konkursie #CreateAsUs?

Wszystkim, nie tylko młodym, projektantom konkurs #CreateAsUs daje możliwość zaprezentowania się szerszej publiczności oraz poddania się ocenie jury złożonego z praktyków rynkowych. To duża szansa na weryfikację swoich umiejętności oraz bezpośrednią rywalizację z wieloma innymi uczestnikami. Dzięki temu, że poziom konkursu z roku na rok wydaje mi się coraz wyższy, wszyscy ci, którzy chcą spróbować swoich sił, muszą wykazać się naprawdę dużą dawką kreatywnego myślenia, aby zaskoczyć czymś nowym i świeżym. Powoduje to niewątpliwie rozwój projektanta, a jak wiadomo, chcemy ciągle iść do przodu i ewoluować. Dla mnie kiedyś droga z projektowaniem zaczęła się na poważnie właśnie od wygrania pewnego konkursu. Dało mi to motywację do działania i pokazało, że jest to coś w czym mogę być dobry. Może dla kogoś innego #CreateAsUs będzie właśnie tym samym. Mam nadzieję.

ASUS Zenbook Pro Duo 15 OLED

Zgłoszone prace oceniać będzie Jury, którego członkowie od lat związani są z typografią, nowymi technologiami, designem oraz tworzeniem logotypów dla najbardziej znanych polskich i światowych brandów:

Adam Żelazko (Brand Development Manager w ASUS Polska. Ukończył WSISiZ na kierunkach informatyki [komputerowe wspomaganie grafiki] oraz zarządzania.) Mimo ogromnego uczucia, jakim od zawsze darzy pracę z 3D Studio, karierę grafika zamienił w zdobywanie szczytów komunikacji marketingowej. Adam to także współtwórca projektu #CreateAsUs, fan nowych technologii oraz fotografii.

Łukasz Skorupski (Dyrektor kreatywny Uniwersytetu SWPS). Projektant, grafik i strateg z wieloletnim doświadczeniem, od 2008 roku związany z SWPS, gdzie zajmuje stanowisko lider zespołu odpowiedzialnego za wizualny i UX-owy aspekt komunikacji uczelni. Łukasz odpowiada także za stworzenie nowego Systemu Identyfikacji Wizualnej SWPS oraz jest częstym gościem podcastu Strefa Designu.

Oskar Podolski OESU, projektant graficzny, designer, dyrektor artystyczny, projektant fontów, logotypów, okładek płyt- człowiek, którego wszystkim, którzy znają polską branżę kreatywną absolutnie nie trzeba przedstawiać. Znakiem rozpoznawczym Oskara jest czerń i biel, zaś przez wielu uważany jest za jednego z najlepszych polskich specjalistów od liter.

Wszystkie prace zostaną przedstawione jurorom, którzy podczas obrad wyłonią zwycięski projekt 15 edycji konkursu #CreateAsUs. Jego autor zostanie nagrodzony laptopem Zenbook Pro Duo 15 OLED (lub jego równowartością). Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na http://createasus.pl. Uwaga! Zgłoszenia można przesyłać do 22 grudnia 2021 r.

Trwa promocja! Kupując wybrane produkty ASUS, możesz otrzymać dodatkowy, trzymiesięczny lub miesięczny abonament usługi Adobe Creative Cloud, która umożliwia dostęp do ponad 20 światowej klasy aplikacji dla platform desktopowych i mobilnych. W tym abonamencie Adobe Creative Cloud zawarte jest także 100 GB przestrzeni dyskowej w chmurze, jak również usługi Adobe Portfolio, Adobe Fonts i inne. Wybierz odpowiedni dla siebie pakiet – i realizuj swoje kreatywne wizje! Więcej informacji o ofercie znajdziecie klikając TUTAJ.

Czytaj też: Technologia | Ciekawostki | Identyfikacja wizualna | whiteMAD na Instagramie

 

 

 

 

 

źródło: materiały prasowe ASUS