To sklep dla miłośników kolorowych, sportowych butów. Nowy sklep Run Colors znajduje się w Elektrowni Powiśle w Warszawie. Jego wnętrze to efekt pracy architektów z poznańskiej pracowni mode:lina.

Ma 150 m kw. powierzchni. Butik Run Colors w Warszawie to przykład zmiany strategii zmiany identyfikacji marki. Architekci inspirowali się industrialnym wnętrzem dawnej elektrowni przy Bulwarach Wiślanych tworząc przestrzeń przywodzącą na myśl galerię sztuki.

Centralną część sklepu zajmuje okrągły pawilon w miedzianym odcieniu, nawiązujący bezpośrednio do formy tradycyjnej cewki indukcyjnej. Pawilon pełni funkcję nie tylko tak zwanego „eye catchera” z perspektywy parteru oraz piętra, ale stanowi dodatkowo niemal ołtarzową przestrzeń przeznaczoną na premiery nowych modeli oraz prezentację wyróżnionych egzemplarzy.

Funkcjonalne elementy, takie jak półki na ścianach oraz lada sprzedażowa, zostały wzbogacone oryginalnymi elementami odzyskanymi ze starych urządzeń elektrowni. Na front lady trafiły stare liczniki, kontrolki oraz skrzynki, a między regałami pełnymi sneakersów znalazły się tablice i wskaźniki. W każdym z narożników powstał swego rodzaju współczesny totem zbudowany z historycznych ceramicznych izolatorów.

Oprócz siedzisk z blachy perforowanej będących przestrzennym rozwinięciem odświeżonej identyfikacji wizualnej, obuwie można przymierzyć siadając na grafitowych schodkach, nawiązujących do miejskich spotkań i pogawędek. Lekkie, białe, ażurowe półki znajdujące się w witrynie sklepu zostały konsekwentnie wykonane z drucianych korytek kablowych – opisują architekci.

Całość sneakers’owego sacrum dopełniają oryginalne arkadowe okna Elektrowni Powiśle, które znalazły swoją kontynuację w kształcie drzwi do miedzianego pawilonu oraz w ekspozytorach na akcesoria.

Czytaj też: Modelina architekci | Sklep | Witryna sklepowa | whiteMAD na Instagramie

fot. Patryk Lewiński (patryklewinski.pl)