Kolejna odsłona projektu „Zróbmy to razem dla pszczół!” za nami. Istnieje szansa, że budowa Centrum Pszczelego, które jest kolejnym etapem konceptu Diany Dyby, aktywistki przyrodniczej, nabierze rozpędu, ponieważ w końcu udało się znaleźć idealną warszawską lokalizację dla rozwoju tego projektu.
Mowa tu oczywiście o niezwykłej zielonej enklawie siedziby Fundacji Pociechom, która mieści się przy Wybrzeżu Puckim 2 i posiada wszystkie cechy miejsca idealnego dla rozwoju takiego przedsięwzięcia. Celem projektu „Zróbmy to dla pszczół” jest zwiększanie populacji pszczół i ich ochrona poprzez edukację, odbudowę bioróżnorodności przyrody oraz wspieranie pszczelarzy. Rok 2021 jest poświęcony zbiórce funduszy na budowę Centrum Pszczelego, które powstaje na terenie Fundacji Pociechom. Każdy może dodać swoją cegiełkę, by chronić pszczoły i nie dopuścić do ich wymarcia.
15 września 2021 odbyło się kolejne ze spotkań edukacyjnych projektu „Zróbmy to razem dla Pszczół!” . Jego autorka, Diana Dyba, zaprosiła do tej inicjatywy wielu twórców, artystów i rzemieślników. Dzięki temu udało się zgromadzić kolekcję unikatowych produktów nawiązujących do pszczół, które zostały wystawione na licytacji internetowej. Zebrane dzięki licytacji fundusze pozwolą sfinansować w przyszłości zakup uli. Zakupiony postument edukacyjny nt. pszczół można już oglądać w Fundacji Pociechom przy ul. Wybrzeże Puckie 2.
Spotkanie poprowadzili: Diana Dyba oraz Marek Bogusz, pszczelarz, który w Fundacji opiekuje się rodzinami pszczelimi, których obecnie w fundacji jest już trzy. Brały w nim udział także dwie z czterech artystek, które zaprojektowały we własnym stylu pszczoły, które wspierają projekt: Pola Dwurnik oraz Magdalena Pankiewicz
W ramach akcji powstały artystyczne projekty pszczół, które zaprojektowały: Pola Dwurnik, Natalia Olbiński, Magdalena Pankiewicz i Zuza Miśko. Każde z tych dzieł może zostać „zaadoptowane” przez naturalne, ekologiczne i odpowiedzialne marki. Tak też się stało w przypadku dwóch dzieł: pszczoła projektu Natalii Olbiński została zaadoptowana przez markę I love grain i umieszczona na szlafroku i koszuli nocnej. Pszczołę projektu Poli Dwurnik wybrała marka Loft Kulinarny tworząc kolekcję kilku produktów w tym pięknego, naturalnego obrusa. 25 proc. zysków ze sprzedaży wszystkich produktów wspiera projekt, 10 proc. otrzymuje artystka, 15 proc. Fundacja Pociechom z przeznaczeniem na budowę Centrum Pszczelego.
Goście i artystki brali czynny udział w wykładzie na temat pszczół. Dzięki Loft Kulinarny nadarzyła się okazja, by spróbować różnych gatunków miodów, poznać różnice pomiędzy nimi, a także uraczyć się wybitnymi wypiekami kulinarnymi z dodatkiem miodu.
Sponsorem spotkania była marka Loft Kulinarny – tworząca rzemieślnicze delikatesy i sztukę użytkową. Loft Kulinarny czynnie wspiera projekt i jako druga z marek dokonał adopcji artystycznej pszczoły autorstwa Poli Dwurnik. Genialne produkty marki Loft Kulinarny znajdziecie w naszym sklepie whiteMAD.pl klikając TUTAJ.
Czytaj też: Ekologia | Edukacja | Ciekawostki | Warszawa | whiteMAD na Instagramie