To miejsce, które stało się sercem transportu publicznego miasta. Punkt połączył bowiem komunikację miejską z dalekobieżną.

Inwestycję udało się zrealizować w centralnej części Zielonej Góry. Centrum Przesiadkowe zbudowano w miejscu, w którym wcześniej stał charakterystyczny pawilon MZK. Prace budowlane rozpoczęto zaledwie rok temu – w marcu 2018 r. wyburzono stary budynek, a na czas budowy mieszkańcy musieli korzystać z przystanków tymczasowych. Ten etap na szczęście już się zakończył.

Centrum Przesiadkowe zbudowała firma Skanska. To właśnie architekci tej firmy przygotowali projekt architektoniczny Centrum. Inwestycję zrealizowano w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Jej całkowity koszt wyniósł 20 mln zł. Kompleks składa się z czterech peronów, z których w ciągu doby odjeżdża ponad tysiąc kursów. 

Budowa Centrum Przesiadkowego jest elementem większego projektu pod hasłem niskoemisyjnego transportu. Dodatkowo władze Zielonej Góry przygotowują się do wymiany taboru na elektryczny, modernizacji zajezdni MZK, modernizacji pętli autobusowych i budowy ładowarek.

fot. Michał Alaba, Skanska SA