Wszechobecna szyldoza to jedna z największych bolączek wszystkich polskich miast. Krzykliwe banery, mało estetyczne reklamy i mrugające ekrany informacyjne szpecą krajobraz wielu ulic w Polsce. Poznań wraz z Park Kulturowy Poznań, chcą zmieniać stolicę Wielkopolski na lepsze.

Park Kulturowy Stare Miasto to dokument, który ogranicza samowolę reklamową i określa, jak powinien wyglądać Stary Rynek i jego najbliższe okolice. W ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej, promującej ideę parku kulturowego miasto wraz ze studentami Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu wspierają poznańskich przedsiębiorców w przeprojektowywaniu zarówno witryn sklepowych, jak i całej tożsamości wizualnej. Dobrym przykładem takiej metamorfozy jest witryna zegarmistrza przy ulicy 23 Lutego w Poznaniu. Zmiany na lepsze poznańskich szyldów wspiera YOS studio. 

Warto również dodać, że Poznań oraz Park Kulturowy Stare Miasto mają więcej podobnych realizacji. Opisywaliśmy między innymi walkę poznaniaków z wieloformatowymi banerami, o której przeczytacie TUTAJ, a także prace studentów Pracowni Znaku i Identyfikacji Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu dotyczących projektu identyfikacji wizualnej wzorcowego lokalu, o których przeczytacie TUTAJ.

Więcej informacji znajdziecie na stronie Parku Kulturowego Poznań!

źródło: Park Kulturowy Poznań