Krótko po konferencji F8, jednej z największych imprez dla deweloperów stron internetowych poznaliśmy kilka nowości, które Facebook zamierza wprowadzić do swojej aplikacji. Niektóre już działają w USA, do Polski trafią już niedługo.

Layout Strony
W pierwszej kolejnoście zmienia się całkowicie wygląd strony. Radykalne poprawki mają być największą zmianą od czasów powstania platformy. Na pierwszy rzut oka widzimy, że niemal całkowicie znika charakterystyczny niebieski kolor. W jego miejsce wchodzi biel, która dominuje cały układ graficzny. Zmienia się także układ funkcji, który teraz jeszcze bardziej skupi się na grupach i znajomych. 

Logo
Modernizację przeszło również samo logo. Literka „f” jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych zasobów marki. Zmiana polegała na przesunięciu litery oraz delikatnej zmiany barw. 

Funkcje – Facebook Dates, Czysta Historia i anonimowe pytania
Nowe funkcje, które wkraczają do Facebooka, mogą zdziwić niektórych. Jedną z nich jest Facebook Dates, która w dłuższym okresie ma zdetronizować aplikacje takie jak Tinder. Serwis umożliwi singlom stworzenie profilu randkowego, który ma być równoległy i oddzielony od zwykłego profilu. Na podstawie zainteresowań i innych zbieżności algorytm będzie dopasowywał użytkowników. Co istotne, aktywność randkowa nie będzie widoczna dla znajomych. 

Kolejną zmianą jest możliwość natychmiastowego udostępniania postów z Facebooka na nasze instagramowe Stories bez potrzeby łączenia kont. Funkcja udostępniania w Stories pozwoli na przesyłanie treści bezpośrednio do Stories. 

Możliwe będzie także udostępnianie znalezionych treści bezpośrednio grupom, a w przypadku niektórych specjalistycznych grup, jak np. tych dotyczących problemów zdrowotnych, możliwe będzie zadawanie pytań anonimowo, bez publikacji imienia i nazwiska. 

Ciekawą zmianą jest wprowadzenie Czystej Historii. Jest to pokłosie afery Cambridge Analytica, w ramach której wyciekły miliony danych użytkowników Facebooka. Zuckerberg ogłosił, że jego ludzie pracują nad tym, by użytkownicy otrzymali wgląd do stron i aplikacji, które przesyłają dane Facebookowi podczas ich aktywności w sieci. Użytkownik nie tylko zobaczy te informacje, ale będzie mógł je usunąć i wyłączyć możliwość ich przechowywania.

Dalszy rozwój VR
Mark Zuckerberg nadal wierzy w moc technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) i to w jej stronę chce kierować rozwój technologiczny Facebooka. Już od 2 miesięcy na platformie można znaleźć posty 3D, a na konferencji F8, założyciel Facebooka reklamował sprzęty takie jak gogle Oculus GO. 

Rozszerzona rzeczywistość wejdzie na nowy poziom również w podstawowym komunikatorze Facebooka. Marki będą miały możliwość implementacji efektów AR w Messengerze. Dotyczyć to może zabawnych efektów, ale również wirtualnego testowania produktów. Dobrym przykładem zastosowania rozszerzonej rzeczywistości jest aplikacja IKEA Place, która pozwala sprawdzać jak w scenerii naszego mieszkania, będą wyglądać zestawy mebli szwedzkiej sieci.