Rebranding Kwidzyńskiego Centrum Kultury przeprowadzono w grudniu 2023 r. Jego autorami jest zespół Studio Goodnews, a efekt prac specjalistów poprzedzony był warsztatami z mieszkańcami, którzy mieli realny wpływ na wybór ostatecznego projektu.
Rebranding Kwidzyńskiego Centrum Kultury obejmował stworzenie nowego logo instytucji, logo oddziałów, wizytówek, identyfikatorów, papieru firmowego, szablonu plakatów wizerunkowych, szablonu plakatów z programem wydarzeń oraz grafiki na media społecznościowe i animacje logo.
Projekt miał odzwierciedlać wartości instytucji wypracowane podczas warsztatów, które zorganizowano z mieszkańcami. Ich efektem było określenie kluczowych haseł, które miały przyświecać nowej identyfikacji. Są to m.in. nowoczesność, inkluzywność, dynamika, zabawa, otwartość i energia. Identyfikacja miała być świeża i atrakcyjna, przyciągać wzrok, wyróżniać się na tle innych komunikatów. Jednocześnie miała być przystępna, czytelna i łatwa w adaptacji przez pracowników KCK w przyszłości.
Warsztaty były podzielone na kilka części. W pierwszej, edukacyjnej, projektanci zaprezentowali moodboard z inspiracjami. Pokazali przykłady dobrych praktyk, udanych brandingów związanych z kulturą z kraju i ze świata. Omawiali też zagadnienia projektowe, wyjaśniając pojęcia takie jak identyfikacja, branding, logo czy komunikacja wizualna. W drugiej części uczestników podzielono na grupy, które otrzymały arkusze projektowe do wypełnienia. W trzeciej natomiast nastąpiła dyskusja. Omówiono udzielone odpowiedzi i wyciągnięto wnioski. W sumie w warsztatach uczestniczyła grupa 30 osób złożonych z pracowników KCK oraz mieszkańców Kwidzyna.
Zaangażowanie mieszkańców w projekt, ich różnorodność, dobra energia i chęć zmiany stanowiły silną inspirację do projektu. Na tej bazie zaprojektowaliśmy branding, który jest żywy, energiczny, elastycznie dopasowuje się do potrzeb, a jednocześnie nie jest skomplikowany i wymagający – mówi zespół Studio Goodnews.
Finałem warsztatów było głosowanie. Uczestnicy musieli wybrać najlepszy w ich przekonaniu moodboard. Następnie projektanci przygotowali finalne wersje logo. W sumie powstały trzy propozycje logo, spośród których najlepsze wybrali mieszkańcy. W głosowaniu wzięło udział 279 osób.
Różnorodność podejmowanych działań przez Kwidzyńskie Centrum Kultury miała być widoczna w przygotowanych grafikach. Jednocześnie identyfikacja powinna spajać pięć oddziałów, które wspólnie tworzą KCK. Są to Oddział Główny, KinoTeatr, Czarna Sala, Tabularium oraz najnowsze Kasyno Kultury.
Pomysł na formę wziął się z chęci połączenie tych wszystkich elementów w całość. Stworzyliśmy layout – układankę (klocki), które mają oddawać charakter dobrej zabawy, gry, budzić zainteresowanie – dodają autorzy projektu.
Podstawą do ich przygotowania jest siatka, na której układane są poszczególne elementy graficzne, zdjęcia i teksty. Dzięki temu układy mogą być zróżnicowane, czasami bardzo proste, a czasami bardzo złożone. Zaproponowana paleta barw jest szeroka i daje wiele możliwości wykorzystania. Jednocześnie wszystkie kolory zostały przemyślane tak, by współgrały ze sobą.
Identyfikacja została wdrożona i jest stosowana przez KCK. Spełniła zamierzenia, czyli uporządkowała pod spójnym szyldem różnorodne działania instytucji i przywróciła jej profesjonalny. Emanuje dobrą energią, tak jak działania tworzone przez KCK.
źródło: onlygoodnews.pl
Czytaj też: Identyfikacja wizualna | Grafika | Logo | Detal | Polecane | whiteMAD na Instagramie