W miniony weekend na krakowskim Rynku Głównym pojawił się wyjątkowy pawilon. Każdy, kto go odwiedził, choć na chwilę mógł poczuć się jak na gdyńskiej plaży: posłuchać szumu fal i nawoływania mew oraz naprawdę odetchnąć morską bryzą.
Nowoczesna przestrzeń powstała w ramach kampanii “Odetchnij w Gdyni”, która została zrealizowana w nieszablonowy sposób. Na Rynku Głównym w Krakowie pojawił się pawilon, w którym nie tylko można było dowiedzieć się więcej o atutach wypoczynku w Gdyni, ale naprawdę poczuć się choć na chwilę jak nad morzem. Przestrzeń zaaranżowano w nowoczesny sposób z wykorzystaniem autentycznych kamieni, piasku oraz roślinności przywiezionej z gdyńskiej plaży. Ale to nie wszystko. W pawilonie działał też klimatyzator wykorzystujący inteligentne technologie filtrowania z dodatkiem soli morskiej naturalnego pochodzenia.
Nie bez powodu przestrzeń zaaranżowano w taki sposób, aby przypominała gdyńską plażę jesienią lub zimą. To bowiem taki czas w roku, który dla wielu osób jest nie do końca oczywistym momentem na wizytę nad Bałtykiem. A jest wtedy naprawdę wyjątkowo. Przekonują o tym organizatorzy akcji, ale pokazuje to również film, który na potrzeby kampanii „Odetchnij w Gdyni” stworzyła Gdyńska Szkoła Filmowa (można go obejrzeć w tym miejscu).
“Malowniczy śnieg na plaży, zapierające dech zimowe sztormy, zaśnieżone morenowe wzgórza, no i to powietrze z dobroczynnym jodem! Wieczorny spektakl w Teatrze Muzycznym, a po nim lampka wina w jednej z kafejek usytuowanych tuż przy plaży. Zaskakująca wystawa w Muzeum Emigracji, nieopodal doków portowych. Seans filmowy w kinie studyjnym, a potem spacer ulicami modernistycznego śródmieścia Gdyni – Miasta Filmu UNESCO. Bo przecież film kocha Gdynię, a Gdynia kocha film” – zachęcają do odwiedzin organizatorzy akcji i jak dodają, zimą w Gdyni można liczyć na spokój, który jest potrzebny do odpoczynku, ale także bliskość natury, kameralną atmosferę i wspaniałe powietrze. – To wszystko w połączeniu z dobrą kuchnią, a także wieloma innymi atrakcjami, m.in. kulturalnymi, tworzy ofertę idealną – dodają.
Organizatorzy planują realizację akcji także w innych polskich miastach. Więcej na jej temat można przeczytać na stronie www.gdynia.pl/odetchnijwgdyni oraz w folderze dostępnym tutaj.
Warto dodać, że Gdynia i Kraków od wielu lat współpracują, wspierając się wzajemnie w promocji rodzimej branży turystycznej. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj lub tutaj.
tekst: Tomasz Kobylański
zdjęcia: Magda Śliżewska, materiały prasowe
Jego projekt przygotował architekt Welton Becket z zespołem. Xerox Tower zbudowany został w Rochester w…
Starostwo Powiatowe w Toruniu powstanie według projektu pracowni Toprojekt.Platforma z cegły klinkierowej stanowiąca podstawę „Zespołu Starostwa”,…
Magdalenka Collection to nowa inwestycja firmy Selva Development. W podwarszawskiej Magdalence powstaną cztery wille, których…
Kościół świętego Dominika w Warszawie zaprojektował Władysław Pieńkowski. Jego surowe wnętrze jest charakterystycznym przykładem twórczości…
Daniel Kołodziejczak założył swoją firmę projektową StudioDanielK. Antechamber to jego premierowa kolekcja, którą zaprezentował podczas…
Dobrze zaprojektowany ogród nie tylko koi oczy zielenią czy oferuje miejsce do odpoczynku. Dobrze zaprojektowany…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej