Biura z własnymi tarasami, stacje do ładowania samochodów elektrycznych, parking rowerowy z prysznicami, powierzchnie usługowe – takie udogodnienia zaoferuje .big, biurowiec o powierzchni 10 tys. mkw., który powstaje w Krakowie u zbiegu ulic Generała Bohdana Zielińskiego i Kapelanka.
Budowa .big już się rozpoczęła. Biurowiec zaoferuje blisko 10 tys. m kw. powierzchni biurowej i 1,5 tys. m kw. powierzchni handlowej. big powstaje niedaleko centrum, w sąsiedztwie terenów Parku Skały Twardowskiego i zalewu Zakrzówek. Zakończenie budowy przewidziano w połowie 2018 roku. Biurowiec jest pierwszym projektem, który w Krakowie realizuje firma Ghelamco.
Nazwa projektu jest przewrotna. Nie odnosi się bowiem do rozmiaru budynku. Podkreśla za to potencjał jaki drzemie w Krakowie oraz w tej lokalizacji. Jestem przekonany, że .big stanie się miejscem, które będzie przyciągać wielkie talenty pracujące nad innowacyjnymi rozwiązaniami – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.
.big to kameralna inwestycja zaprojektowana przez krakowską pracownię architektoniczną Q-arch. Pięciopiętrowy biurowiec zaoferuje najemcom łatwe w aranżacji biura (o powierzchni piętra ponad 2,1 tys. m kw.). Część firm będzie miała do dyspozycji własne tarasy. Dodatkowo na pierwszym piętrze, wewnątrz bryły budynku, powstanie patio, w którym będzie można zaaranżować mini ogród. Co więcej, do dyspozycji wszystkich użytkowników biurowca zostanie oddany blisko 200-metrowy taras na dachu, z którego rozciągać się będzie widok na Wawel.
Wielką zaletą inwestycji jest lokalizacja, która pozwala na łatwy i szybki dostęp do ścisłego centrum, przy jednoczesnej bliskości jednego z najpiękniejszych terenów Krakowa – Parku Skały Twardowskiego i zalewu Zakrzówek. W pobliżu znajdują się także bulwary wiślane. Poza tym położenie .big zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej i rowerów – dojazd do Starego Miasta nie zajmuje więcej niż 10 minut, a do lotniska Balice 25 minut. Biurowiec stanie w pobliżu tras rowerowych i stacji Wavelo. W samym budynku znajdzie się parking dla rowerzystów z prysznicami i szafkami. Użytkownikom samochodów .big zaoferuje 148 miejsc parkingowych w garażu podziemnym oraz dodatkowe 7 miejsc przed biurowcem. W budynku przewidziano też pięć stacji do ładowania samochodów elektrycznych.
To był największy budynek mieszkalny w przedwojennej Gdyni. Zespół mieszkalny BGK “Bankowiec” zaprojektowany został przez…
Świdermajery to potoczna nazwa domów letniskowych, które budowano od lat 80. XIX wieku nad rzeką…
Jego projekt w latach 70. przygotował Ricardo Bofill. Apartamentowiec Walden 7 powstał w wyniku utopijnej…
Zadanie słupków i blokad parkingowych jest jedno. Mają uniemożliwić pozostawienie samochodu na miejscu postojowym, które…
Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. W ramach szeroko zakrojonej inwestycji o nazwie Nowe Centrum…
Wkrótce w centrum Katowic rozpocznie się szeroko zakrojona inwestycja, która zmieni oblicze stolicy Śląska i…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej
View Comments
5 stacji do ładowania pojazdów? niepoważni. Już za parę lat z kilkadziesiąt osób będzie tam dojeżdżało do pracy autami elektrycznymi, niedługo później kilkaset itd. Budynek szybko przestanie być nowoczesny.