ARCHITEKTURA

Kraków: chcą wyłączyć sygnalizację, by dać priorytet pieszym i tramwajom

Decyzję o tym, by wyłączyć sygnalizację podejmą radni. Rozwiązanie omawiane będzie podczas posiedzenia zespołu do spraw bezpieczeństwa i organizacji ruchu.

Drogowcy mają wyłączyć sygnalizację świetlną  na skrzyżowaniu ulic Dietla, Krakowskiej i Stradomskiej. Jego celem jest dalsza poprawa warunków ruchu na skrzyżowaniu, utrzymanie priorytetu dla pojazdów transportu zbiorowego, ale także poprawa ruchu pieszego i rowerowego.

Skrzyżowanie ulic Krakowskiej i Dietla to obecnie jedyne miejsce na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do ronda Grzegórzeckiego objęte pełną sygnalizacją świetlną. Z uwagi na szereg prac realizowanych na tym obszarze w przeciągu ostatnich dwóch lat wprowadzane były tu czasowe organizacje ruchu, które korzystnie wpłynęły na poprawę warunków ruchu tramwajowego. Miały one także pozytywny wpływ na organizację ruchu pieszego. Jednocześnie krakowscy drogowcy nie zaobserwowali pogorszenia się warunków bezpieczeństwa dla ruchu drogowego.

Obecnie sygnalizacja świetlna w tym miejscu utrudnia utrzymanie priorytetu dla transportu publicznego. Nie pomogła próba zmian w algorytmie systemu zarządzania światłami. Kiedy większy priorytet zyskiwały tramwaje – dłużej na światłach musieli stać piesi i kierowcy aut.

Dlatego, aby usprawnić i wyeliminować istniejące nieudogodnienia, trwają obecnie analizy i rozmowy na temat możliwości wyłączenia sygnalizacji świetlnej w tym miejscu. Równolegle z prowadzoną analizą przygotowywana jest również koncepcja wprowadzenia rozwiązań towarzyszących z zakresu organizacji ruchu drogowego – czytamy w komunikacie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Celem tych zmian będzie, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu przy braku sygnalizacji świetlnej. Szczegółowe rozwiązania będą omamiane na Zespole ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu w skład którego wchodzą przedstawiciele Małopolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, policji, Straży Miejskiej Miasta Krakowa, Zarządu Transportu Publicznego, Zarządu Dróg Miasta Krakowa oraz Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu.

Czytaj też: Kraków | Urbanistyka | Komunikacja miejska | whiteMAD na Instagramie

źródło: UM Kraków, Zarząd Dróg Miasta Krakowa

Recent Posts

Jego wnętrze zaskakuje. Kościół świętego Dominika w Warszawie

Kościół świętego Dominika w Warszawie zaprojektował Władysław Pieńkowski. Jego surowe wnętrze jest charakterystycznym przykładem twórczości…

2 maja 2024

Stworzył piękną kolekcję. Daniel Kołodziejczak i jego meble

Daniel Kołodziejczak założył swoją firmę projektową StudioDanielK. Antechamber to jego premierowa kolekcja, którą zaprezentował podczas…

2 maja 2024

Zaprojektowali ogród marzeń. Nero Garden autorstwa Eklekt Atelier

Dobrze zaprojektowany ogród nie tylko koi oczy zielenią czy oferuje miejsce do odpoczynku. Dobrze zaprojektowany…

2 maja 2024

Zespół budynków mieszkalnych niczym białe perły

Zespół budynków mieszkalnych zaprojektował Martin Cenek. Zbudowane zostały w 2022 r. w Pradze w Czechach.…

1 maja 2024

Kosztował 24,8 mln zł. Rekordowa cena za penthouse w Gdańsku

Penthouse znajduje się w inwestycji Deo Plaza przy ulicy Chmielnej w Gdańsku. To dwupoziomowa przestrzeń…

1 maja 2024

Najpiękniejszy dach secesji. Gran Hotel Ciudad de México

Ten neoklasycystyczny hotel skrywa w sobie zachwycające secesyjne wnętrze. Wybudowany pod koniec XIX wieku Gran…

30 kwietnia 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej