Tożsamość wizualna marki to ostatnimi czasy priorytet skutecznego marketingu. Czasami wystarczy kolor ( Milka ), zwierzę ( Mozilla), czy jedna litera ( Carrefour ) by wiedzieć o jaką markę chodzi. Logo to podstawowa, unikalna forma graficzna stosowana przez marki w celu lepszej identyfikacji przedsiębiorstwa czy organizacji. Rok 2016 był bardzo obfity w zmiany logotypów. Sprawdźcie, które marki/organizacje „wyglądają” inaczej.
Instagram
Słynny obrazek kamery znika. Jego miejsce zajmuje bardziej minimalistyczny, fioletowy odpowiednik. My wciąż jednak z sentymentem myślimy o dawnej wersji.
Uber
Zmiana w logo Ubera nie jest znacząca. Wciąż rysowana jest na planie kwadratu z charakterystyczną literą „U” w środku. W nowej wersji litera obrócona została jednak o 90 stopni i nabrała nieco charakteru.
Netflix
Jedna z najbardziej zaskakujących zmian ubiegłego roku. Znika logotyp z napisem Netflix, pojawia się tylko pierwsza litera.
Mastercard
Zmiana jest na tyle subtelna, że nie każdy ją zauważył. Napis, który wcześniej znajdował się w sercu loga, spadł poniżej.
Kodak
Z dawnego logo Kodaka pozostały tylko kolory. Notabene często mylone z logo Mastercard, które znajduje się powyżej. Logotyp „KODAK” znika, na jego miejsce pojawia się sama litera „K”.
Mozilla
Prawdopodobnie największa i zdecydowanie najbardziej „szokująca” zmiana ostatnich lat. Słynny płonący lis znika na zawsze.
Budweiser
Budweiser poszedł tropem Instagrama. Logo słynnych piw stało się mniej wymyślne i delikatniejsze.
Do naszego zestawienia, postanowiliśmy dodać może mniej szumne, lecz też głośno komentowane zmiany z Polski. Nie wszystkie pochodzą z 2016 roku. Wiele z nich, jak choćby logo Poczty Polskiej, weszło do użytku już w 2013 roku, jednak do dziś nie jest w pełni wprowadzane do obiegu. Zmiany polskich logo często spotykały się z krytyką. Krytykowano fakt, że są nieestetyczne, mało kreatywne oraz nadmiernie drogie. Jednak wśród nich były też zmiany na lepsze.
Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
logo zaprezentowano pod koniec 2015 roku, spotkało się z bardzo głośną krytyką za fakt, że kosztowało niemal 50 tysięcy złotych, gdzie poprzednie wiązało się z wydatkiem około 5 tysięcy.
Poznać City Center
Jedna z największych galerii handlowych w Poznaniu ostatnio zmieniła właściciela, a wraz z nim logo i nazwę.
Poczta Polska
Na zmianę logo trzeba było czekać ładnych parę lat. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że zmiany w tak dużych organizacjach wiążą się z wysokimi nakładami finansowymi. Nowe logo zostało skrytykowane za fakt, że było podobnie jak logo sejmu dość drogie. Dodatkowo, niektórzy zauważają w nim odzwierciedlenie… kobiecych piersi.
Zespół budynków mieszkalnych zaprojektował Martin Cenek. Zbudowane zostały w 2022 r. w Pradze w Czechach.…
Penthouse znajduje się w inwestycji Deo Plaza przy ulicy Chmielnej w Gdańsku. To dwupoziomowa przestrzeń…
Ten neoklasycystyczny hotel skrywa w sobie zachwycające secesyjne wnętrze. Wybudowany pod koniec XIX wieku Gran…
Będzie mieć 32 m wysokości. Nowa siedziba Instytutu Łukasiewicz-Itech i Centrum Łukasiewicz zbudowana zostanie w…
Mieszkanie z nutką vintage to najnowsza realizacja pracowni projektowej Grupa NONO. Właściciele mieszkania to miłośnicy…
Lubisz niecodzienne połączenia, odważne kroje i fasony, a także wysoką jakość ubrań? Chcesz w dobrym…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej
View Comments
Instagram +
Uproszczone logo, czytelne, bez zbędnych dekoracji.
Uber -
Logo zbyt przekombinowane, poprzednie było prostsze i lepsze w przekazie.
Netflix +/-
Ogólnie nowe logo jest okej, ale poprzednie chyba lepsze.
MasterCard +
Proste i eleganckie. Idealne.
Kodak +/-
Obydwa loga są okej, więc niebyt rozumiem zmianę.
Mozilla -
Straciła wszystko co w niej charakterystyczne.
Budweiser +/-
Ogólnie nowe logo jest fajne i proste, ale jednak piwo powinno kojarzyć się z długą tradycją, zwłaszcza takie.
Sejm -
Tragedia. Wygląda jakby zrobiłby jest dzieciak z gimnazjum w Paint. Poprzednie było fajne minimalistyczne i charakterystyczne. Nowe jest nijakie.
Poznań City Center +/-
Obydwa nie są dobre. Zero skojarzeń z miastem i próba odwołania do jakichś nieznanych motywów.
Poczta Polska +
Dobra zmiana, ale mogłoby być lepiej.