To wyjątkowa kolekcja, bo jedna z najmocniejszych i najbardziej wyrazistych w historii marki. I nie ma tu przypadku. W tym roku ROSA świętuje dziesięciolecie istnienia.
Z okazji jubileuszu kolekcji na wiosnę–lato 2022 towarzyszą aż dwie sesje wizerunkowe. „Przygotowanie dwóch kampanii było dla nas sporym wyzwaniem, ale było warto! Dzięki temu udało nam się zaprezentować nową kolekcję w dwóch zupełnie różnych odsłonach: poetyckiej i bardzo subtelnej oraz surowej, minimalistycznej. To dla mnie ważne, aby pokazywać, na jak wiele sposobów można interpretować moje projekty” – mówi projektantka marki Agnieszka Rosa. Autorami sesji są fotografowie, którzy współpracują z marką od wielu lat. Na dzikich plażach Sycylii wschodzącą gwiazdę modelingu, Amerykankę Maddux Callaway sfotografowała Sonia Szóstak. W tym sezonie Maddux pojawiła się m.in. na wybiegu włoskiego domu mody Bottega Venetta. Z kolei w warszawskim Studiu Praga polską modelkę Monikę Sawicką, znaną m.in. z kampanii Celine, sfotografował duet Kulesza&Pik.
Praca nad kolekcją była dla Agnieszki pretekstem do sentymentalnej podróży w czasie: „Gdy wracam pamięcią do swoich pierwszych kolekcji, mogę śmiało powiedzieć, że dziś dużo odważniej sięgam po zwracające uwagę formy. Jedna rzecz się nie zmieniła: podczas projektowania ważne są dla mnie nie tylko kunszt i precyzja wykonania, liczą się także komfort noszenia i to, jak biżuteria będzie układać się na ciele” – tłumaczy projektantka.
Projektantka wraz z zespołem jubilerów dopracowuje prototypy aż do osiągnięcia w pełni zamierzonego efektu. Zanim jednak to nastąpi, daje sobie dużą wolność tworzenia. Tu pomocne okazuje się wykształcenie. Z architektury ukończonej na Politechnice Warszawskiej Agnieszka najlepiej wspomina zadania z modelarstwa. „Kiedy zaczynam pracę nad kolekcją, nie wykonuję szkiców ani notatek, po prostu siadam z wybranym materiałem – modeliną, aluminiową blaszką lub zwykłą kartką papieru – i nożyczkami. Lubię myśleć rękoma” – wyjaśnia. Inspiracje to zapisane w pamięci wspomnienia z podróży, kadry z filmów, fotografie prac ulubionych artystów, takich jak rzeźbiarz Constantin Brâncuși.
Tworząc kolekcję na wiosnę–lato 2022, Agnieszka wyszła od eksperymentów z idealnie czystymi geometrycznymi formami: kwadratem, sześcianem, kulą. „Zależało mi, by większe modele kolczyków i pierścionków nie były zbyt przeładowane. Dzięki temu nawet noszone pojedynczo prezentują się zaskakująco, ich płaskie powierzchnie zachowują się niczym lustro” – wyjaśnia projektantka.
Naszyjnik Square powstał z kilkudziesięciu misternie powycinanych złotych kwadracików. Powielenie tak prostej formy dało wyjątkowy efekt, który odnajdziemy także w kolczykach i bransoletce. W kolekcji pojawia się także zupełnie nowy motyw złotych soczewek wybijanych przy pomocy narzędzi jubilerskich nazywanych anka i puncyna. Z połączonych ze sobą soczewek powstały m.in. kolczyki i pierścionek Disc oraz bransoletka Sphere.
Dla Agnieszki nieocenionym źródłem inspiracji od lat jest szkatułka biżuterii odziedziczona po cioci Mai, która w latach 80. i 90. ubiegłego wieku kolekcjonowała srebrną biżuterię artystyczną. Kolczyki Teardrop w kształcie kropli kształtem nawiązują do tych noszonych niegdyś przez ukochaną ciocię. Charakterystyczne długie i bardzo ozdobne zapięcie posiada także m.in. model kolczyków Sphere z dużą złotą kulą.
W tym sezonie pojawią się nowe wzorów łańcuszków. Tym razem do wyboru mamy subtelne Dotted No.1 i No.2, oba ozdobione delikatnymi kuleczkami, oraz Musa No.3 i No.4 – autorską wersję klasycznego splotu figaro. Turquoise Necklace i Lapis Lazuli Necklace to z kolei naszyjniki wykonane z kamieni szlachetnych: turkusu i lapis lazuli, które stanowią doskonałe uzupełnienie czystych form dominujących w kolekcji.
Nowością są też trzy warianty sygnetu Cubic, które podobnie jak modele pierścionków z poprzednich kolekcji Aster i Basileja nosimy w zestawach. O okrągły sygnet z onyksem, który od lat jest znakiem rozpoznawczym marki, tej wiosny wraca w nowej wersji z owalnym oczkiem. Sygnet Oval może dodatkowo zostać ozdobiony inicjałami ręcznie rzeźbionymi przez mistrza jubilerskiego. Inną odsłoną personalizacji jest subtelny naszyjnik Cubic Letter Necklace z zawieszką w kształcie małej kostki z wygrawerowaną dowolną literką alfabetu. Kostki mogą tworzyć inicjały lub imię bliskiej osoby.
O marce:
ROSA to polska marka biżuterii założona przez projektantkę Agnieszkę Rosę. Projekty są wykonywane ręcznie przez mistrzów jubilerstwa w autorskiej pracowni i powstają wyłącznie z surowców najwyższej jakości. Kolekcje dostępne są w butiku stacjonarnym w Warszawie oraz na stronie internetowej www.rosachains.com
Zdjęcia: Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik
Modelka: Monika Sawicka/ D’vision
Stylizacja: Daria Biedrzycka
Hair & Make-up: Aneta Kostrzewa
Scenografia: Anna Witkowska
Obróbka graficzna: Joanna Skiba
Zobacz również: Biżuteria | Edytorial | Moda | Kolekcja
Daniel Kołodziejczak założył swoją firmę projektową StudioDanielK. Antechamber to jego premierowa kolekcja, którą zaprezentował podczas…
Dobrze zaprojektowany ogród nie tylko koi oczy zielenią czy oferuje miejsce do odpoczynku. Dobrze zaprojektowany…
Zespół budynków mieszkalnych zaprojektował Martin Cenek. Zbudowane zostały w 2022 r. w Pradze w Czechach.…
Penthouse znajduje się w inwestycji Deo Plaza przy ulicy Chmielnej w Gdańsku. To dwupoziomowa przestrzeń…
Ten neoklasycystyczny hotel skrywa w sobie zachwycające secesyjne wnętrze. Wybudowany pod koniec XIX wieku Gran…
Będzie mieć 32 m wysokości. Nowa siedziba Instytutu Łukasiewicz-Itech i Centrum Łukasiewicz zbudowana zostanie w…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej