ARCHITEKTURA

Żywopłoty wzdłuż torowisk tramwajowych. Nowa zieleń pojawi się w centrum Warszawy

Żywopłoty wzdłuż torowiska w centrum Warszawy mają sprawić, że hałas dobiegający od tramwajów pokonujących al. Jana Pawła II. Zieleń będzie nie tylko cieszyć oko, ale zatrzymywać też część dobiegającego z podwozi hałasu i zatrzymywać podnoszony kurz.

Czterdzieści lat temu arteria, która nazywała się wtedy Marchlewskiego słynęła z bujnej zieleni porastającej torowiska. – Dziś al. Jana Pawła II na odcinku od ul. Anielewicza do ul. Ogrodowej to nieformalne centrum dzielnicy, a przy okazji ruchliwa arteria, którą w ciągu doby przyjeżdżają tysiące aut, tramwajów i autobusów – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli. To jednak niedługo się zmieni, ponieważ wzdłuż torowisk zasadzone zostaną już niedługo żywopłoty.  – Zarząd Zieleni na jesieni, kiedy takie prace najlepiej wykonywać, zasadzi w tym miejscu około 140 metrów bieżących dwurzędowego żywopłotu, nawiązując do historycznego wyglądu ulicy – dodaje.

Autor projektu wylicza, że żywopłoty wzdłuż torowiska w centrum Warszawy:

  • Żywopłoty wzdłuż torowisk al. Jana Pawła II będą cieszyć oko i wyciszać odgłosy pojazdów
  • Zielone bariery ograniczą także zapylenie wokół torowisk
  • Zarząd Zieleni planuje obsadzić torowiska na przełomie października i listopada
  • Nowa zieleń powstanie w ramach Budżetu Obywatelskiego

Inwestycja będzie realizowana ze środków pochodzących z budżetu obywatelskiego i zakłada nasadzenie krzewów wzdłuż torowiska na al. Jana Pawła II. Prace będą przeprowadzane na przełomie października i listopada. Obejmą swoim zakresem 50-metrowy odcinek od ul. Nowolipki do al. „Solidarności” oraz 90-metrowy fragment od al. „Solidarności” do ul. Ogrodowej. – Wzdłuż torów pojawią się efektowne krzewy, które z jednej strony dodadzą uroku okolicy, a z drugiej pomogą wytłumić hałas szyn i będą stanowić barierę przeciwpyłową, co z pewnością docenią mieszkańcy – mówi Dariusz Puścian, radny Woli.

Autorem projektu, na który zagłosowało 1785 osób jest Rafał Kowalczyk. – W przeszłości okoliczna zabudowa była luźniejsza, drogę od chodników oddzielały gęste drzewa, a fragmentami wzdłuż torów tramwajowych, ciągnęły się przepiękne żywopłoty. Cieszę się, że mój pomysł powrotu do takiego stanu rzeczy znalazł uznanie w oczach moich sąsiadów – podsumowuje projektodawca.

Koszt inwestycji realizowanej przez Zarząd Zieleni to ok. 10 000 zł.

źródło: UM Wola / https://wola.um.warszawa.pl 
zdjęcia: UM Wola / https://wola.um.warszawa.pl 

Czytaj też: Architektura w Polsce | Warszawa | Ekologia | Komunikacja miejska | Zieleń | whiteMAD na Instagramie

 

Recent Posts

Wieżowce tuż obok Pałacu Kultury. Tak mogłyby wyglądać!

Centrum Warszawy jest coraz gęściej zabudowane. Wolne obszary pod nowe inwestycje mogą powstać dzięki przebudowie…

16 maja 2024

Kamienica na gdańskiej Oruni przeszła remont. To kolejna inwestycja Gdańskich Nieruchomości

Kolejna zabytkowa wielorodzinna kamienica na Oruni odzyskała dawny blask. Jest to już dwunasta inwestycja Gdańskich…

16 maja 2024

Wiwat kolory! Dorota Koziara zaprojektowała kolekcję “Masovia” dla Grupy Tubądzin

Nowa kolekcja "Masovia" jest współczesną interpretacją tradycji i kultury Mazowsza. „Nasza tradycja ludowa jest dla…

16 maja 2024

Instytut Głuchoniemych przy pl. Trzech Krzyży w Warszawie przejdzie modernizację

Zlokalizowany przy placu Trzech Krzyży w Warszawie Instytut Głuchoniemych przejdzie modernizację. Inwestycja pozwoli zapewnić dzieciom…

16 maja 2024

Nowoczesny dom pod Łodzią. Bryła przypomina pustynną wydmę

Dune House to nowy projekt autorstwa pracowni REFORM ARCHITEKT Marcina Tomaszewskiego. Projektując budynek architekt chciał…

16 maja 2024

Mieszkanie w kamienicy z lat 30. XX w. Architekci postawili tutaj na jasne kolory i subtelne detale

Studio COSMO zaprojektowało na nowo mieszkanie kamienicy z lat 30. XX wieku, położone w jednej…

16 maja 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej