Rok 2000 był przełomowy. Fanom skandynawskiego wzornictwa w Polsce serce zaczęło wtedy bić mocniej na wieść o otwarciu pierwszego w naszym kraju salonu duńskiej marki BoConcept. Ówcześnie salon mieścił się przy ul. Młocińskiej. Dziś w Polsce salonów BoConcept jest już kilka, a w tym flagowym, przy ul. Woronicza 31 w Warszawie świętowaliśmy 20-lecie marki w Polsce.
Początki BoConcept sięgają 1952 r., kiedy to w duńskim miasteczku Herning otwarto niewielki zakład produkujący meble. Ich twórcą była dwójka duńskich rzemieślników i stolarzy Jens Ærthøj oraz Tage Mølholm. To oni stworzyli filozofię marki, która towarzyszy jej do dziś. Już w latach 50. zakład opuszczały meble cechujące się prostym, ponadczasowym designem i wykonane z dbałością o każdy detal.
Zorganizowane niedawno urodziny stały się okazją do przypomnienia tej liczącej już 67 lat rzemieślniczej tradycji. Wybór miejsca wydarzenia nie był dziełem przypadku. Trudno o lepszą atmosferę niż w oficjalnym salonie, pośród nowoczesnych mebli, designerskich akcesoriów i dodatków. W wydarzeniu wzięło udział ponad 200 architektów, partnerów biznesowych, przyjaciół marki i przedstawicieli mediów. Spotkanie poprowadziła Ewa Mierzejewska – historyk sztuki i dziennikarka od lat związana z branżą wnętrzarską. Przywołała ona kilka wspomnień o designie sprzed dwóch dekad oraz historii marki BoConcept. Można było też posłuchać ciekawostek o produktach BoConcept z 2000 roku, które przedstawił Kamil Maślanka, właściciel warszawskiego salonu BoConcept. Z okazji urodzin do Polski przyjechała też Zoe Shields, Country Manager z ramienia BoConcept, która nadzoruje rynki w Europie Centralnej i na Wyspach Brytyjskich.
Partnerem wydarzenia była marka Samsung. Na telewizorach z serii QLED, The Frame i The Sero wyświetlano filmy promocyjne BoConcept z ostatnich 20 lat. Dzięki nim mogliśmy odbyć swego rodzaju podróż w czasie i przekonać się o ponadczasowym designie marki. Projektanci BoConcept tworzą przedmioty, które szlachetnie się starzeją, a meble kupione nawet kilkanaście lat temu ciągle dobrze wyglądają. Smacznym punktem wydarzenia były warsztaty kulinarne Cook Story by Samsung, poprowadzone przez Bartosza „Snecza” Dębskiego – szefa kuchni, blogera kulinarnego i redaktora prowadzącego audycje kulinarne w Newonce Radio. Zaserwował on dania kuchni meksykańskiej przygotowane z wykorzystaniem ciekłego azotu.
Podczas wydarzenia rozlosowano kilka prezentów. Gratką był kultowy fotel Imola, którego zwycięzca mógł otrzymać w wybranej przez siebie wersji kolorystycznej. Organizatorzy zadbali też o wyjątkową oprawę wizualną – w salonie rozstawione były zapachowe świecie od Jo Malone oraz mnóstwo roślin z Domu Roślin w Warszawie. Magazyn whiteMAD był patronem medialnym wydarzenia.
Czytaj więcej: Meble | Minimalizm | Sypialnia | Sklep
zdjęcia: Sebastian Mintus
Starostwo Powiatowe w Toruniu powstanie według projektu pracowni Toprojekt.Platforma z cegły klinkierowej stanowiąca podstawę „Zespołu Starostwa”,…
Magdalenka Collection to nowa inwestycja firmy Selva Development. W podwarszawskiej Magdalence powstaną cztery wille, których…
Kościół świętego Dominika w Warszawie zaprojektował Władysław Pieńkowski. Jego surowe wnętrze jest charakterystycznym przykładem twórczości…
Daniel Kołodziejczak założył swoją firmę projektową StudioDanielK. Antechamber to jego premierowa kolekcja, którą zaprezentował podczas…
Dobrze zaprojektowany ogród nie tylko koi oczy zielenią czy oferuje miejsce do odpoczynku. Dobrze zaprojektowany…
Zespół budynków mieszkalnych zaprojektował Martin Cenek. Zbudowane zostały w 2022 r. w Pradze w Czechach.…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej