ARCHITEKTURA

Ceramika Paradyż Partnerem wystawy w Polskim Pawilonie na Biennale Sztuki w Wenecji

Wsparcie dla sztuki i kultury pozwala artystom rozwijać się i promować ich dorobek na całym świecie. Przykładem jest Ceramika Paradyż, producent płytek ceramicznych i spieków kwarcowych, który od lat wykazuje pasję do działań kulturalnych. Firma angażuje się w promocję twórczości artystycznej, wspiera inicjatywy, których beneficjentami są zarówno uznani artyści, jak i młodzi twórcy z całego świata. Jedną z kluczowych dziedzin, w której Ceramika Paradyż odnosi sukcesy, jest działalność mecenatu wystawowego – od współorganizacji prestiżowych wystaw, takich jak tegoroczny Pawilon Polski na Biennale Sztuki 2024 w Wenecji, po wsparcie lokalnych projektów artystycznych, marka z sukcesem inwestuje w promocję sztuki na wielu poziomach.

W dzisiejszym świecie, gdzie wsparcie dla kultury często pozostaje w tle, zaangażowanie firm takich jak Ceramika Paradyż okazuje się być bezcenne. Pawilon Polski w Wenecji to szczególne miejsce na mapie promocji naszej sztuki i architektury. Dzięki hojności i zaangażowaniu Ceramiki Paradyż, pokazywana w Wenecji sztuka stanie się bardziej dostępna i widoczna dla wszystkich, niezależnie od środowiska czy statusu społecznego. Wkład firmy w tegoroczną wystawę, niesie za sobą nie tylko aspekt finansowy, ale również symboliczny. Wsparcie inicjatyw, takich jak performance ukraińskiego kolektywu Open Group “Powtarzajcie za mną II” w Polskim Pawilonie, potwierdza nie tylko wrażliwość społeczną firmy, ale także znaczenie sztuki jako integralnej części naszego życia. Poprzez bycie Partnerem wystawy marka otwiera we Włoszech drzwi do kultury dla szerokiego spektrum odbiorców, inspirując ich do głębszego rozumienia otaczającej nas rzeczywistości.

Artyści z zaproszonego przez kuratorkę Martę Czyż kolektywu Open Group, skierują swą pracę do widowni zachodnioeuropejskiej, angażując się w rozmowę o doświadczeniach wojennych z tymi, którzy codziennie obserwują zmagania naszych sąsiadów przez ekrany telewizorów lub komputerów. Teraz widzowie będą mieć szansę wcielić się w rolę bohaterów filmu, aby lepiej zrozumieć ich perspektywę i doświadczenia.

O Biennale

Biennale di Venezia, czyli międzynarodowa wystawa sztuki, odbywa się w Wenecji od końca XIX w. Pierwsza wystawa, w której uczestniczyła Polska miała miejsce w 1932 roku, gdy oddano do użytku Pawilon Polski. Od tego czasu jesteśmy stale obecni na tym jednym z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki, a od 1991 roku także na Międzynarodowej Wystawie Architektury. Hasłem tegorocznego biennale jest „Foreigners Everywhere / Obcokrajowcy są wszędzie”, dlatego naturalną odpowiedzią dla Marty Czyż, kuratorki wystawy, było zaproszenie do współpracy ukraińskich artystów z projektem, w którym biorą udział uchodźcy z Ukrainy.

Open Group to ukraiński artystyczny kolektyw założony w 2012 roku. Grupa skupia się na interdyscyplinarnych projektach, łącząc w swojej pracy sztukę wideo, performance, instalację i inne formy artystyczne. Ich prace często zawierają elementy krytyki społecznej, politycznej oraz analizy współczesnych realiów życia. Kolektyw zdobył uznanie zarówno na Ukrainie, jak i za granicą dzięki swoim oryginalnym, często prowokacyjnym pracom. Instalacja wideo “Powtarzajcie za mną II” stanowić będzie obraz świadków trwającej wciąż wojny na Ukrainie. Prezentowane prace, powstałe w latach 2022 i 2024, ukażą grupę cywilnych uchodźców wojennych, którzy podzielą się swoimi wspomnieniami o konflikcie, opartymi głównie na dźwiękach broni. Następnie, zaproszą publiczność do powtórzenia tych dźwięków, wykorzystując nietypową formułę karaoke. W przeciwieństwie do klasycznych przebojów, akompaniamentem będą tutaj wystrzały, kanonady i inne dźwięki związane z wojną. Tak będzie brzmieć w Wenecji ścieżka dźwiękowa konfliktu, którą artyści spróbują odtworzyć, ilustrując doświadczenia i traumy świadków.

Znalezienie się Ceramiki Paradyż w gronie partnerów wystawy “Powtarzajcie za mną II” jest bez wątpienia inspirującym przykładem dla innych marek, jak korporacyjna odpowiedzialność może przekraczać granice biurowych ścian. Działając jako mecenas sztuki, marka nie tylko promuje kulturę, ale przede wszystkim buduje trwałe relacje z międzynarodowymi społecznościami i artystami. Dzięki temu, obie strony czerpią korzyści z wzajemnego współdziałania, tworząc jednocześnie bardziej świadome i wrażliwe na otaczającą nas rzeczywistość społeczeństwo.

Międzynarodowa Wystawa Sztuki – La Biennale di Venezia będzie otwarta od 20 kwietnia do 24 listopada 2024 roku.

Więcej informacji: www.paradyz.com

Czytaj też: Sztuka | Kultura | Ceramika | Detal | Ciekawostki | whiteMAD na Instagramie

źródło: materiał sponsorowany

Recent Posts

Zespół budynków mieszkalnych niczym białe perły

Zespół budynków mieszkalnych zaprojektował Martin Cenek. Zbudowane zostały w 2022 r. w Pradze w Czechach.…

1 maja 2024

Kosztował 24,8 mln zł. Rekordowa cena za penthouse w Gdańsku

Penthouse znajduje się w inwestycji Deo Plaza przy ulicy Chmielnej w Gdańsku. To dwupoziomowa przestrzeń…

1 maja 2024

Najpiękniejszy dach secesji. Gran Hotel Ciudad de México

Ten neoklasycystyczny hotel skrywa w sobie zachwycające secesyjne wnętrze. Wybudowany pod koniec XIX wieku Gran…

30 kwietnia 2024

Biurowiec w zieleni. Nowa siedziba Instytutu Łukasiewicz-Itech w Warszawie

Będzie mieć 32 m wysokości. Nowa siedziba Instytutu Łukasiewicz-Itech i Centrum Łukasiewicz zbudowana zostanie w…

30 kwietnia 2024

Mieszkanie z nutką vintage. Właściciele to miłośnicy dizajnu z dawnych lat!

Mieszkanie z nutką vintage to najnowsza realizacja pracowni projektowej Grupa NONO. Właściciele mieszkania to miłośnicy…

30 kwietnia 2024

Moda high fashion – odrobina luksusu w Twojej szafie!

Lubisz niecodzienne połączenia, odważne kroje i fasony, a także wysoką jakość ubrań? Chcesz w dobrym…

30 kwietnia 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej