Firma ROBYG poinformowała o swoich planach wobec w stolicy Wielkopolski. Ogromna inwestycja w Poznaniu zrealizowana zostanie na Ostrowie Tumskim. Deweloper zbuduje tu osiedle, sklepy oraz infrastrukturę publiczną.
Mieszkańcy zyskają dwa nowe mosty, kładki dla pieszych, ścieżki rowerowe i drogi. Na obiekty infrastruktury publicznej deweloper chce wydać 20 mln zł. Będzie to największa inwestycja infrastrukturalna w historii miasta, jaką wykona prywatny inwestor. W sumie według planów zbudowana zostanie infrastruktura drogowa w ramach ul. Świętego Wincentego, kładka dla pieszych i ścieżka rowerowa, które ułatwią mieszkańcom dotarcie na Ostrów Tumski i Cytadelę. Dodatkowo zbudowane zostaną dwa mosty wraz z kładkami dla pieszych i rowerzystów nad Cybiną i nad Kanałem Ulgi.
Najważniejsze dla nas to przywrócenie tego terenu do użytku publicznego przy zachowaniu historycznego charakteru miejsca, jednocześnie zapewniając liczne tereny zielone. Chcemy, aby to miejsce stało się ważnym centrum rekreacyjnym dla mieszkańców, a także przyciągało turystów – musi zatem uwzględniać pełną ofertę usługową, rozrywkową, rekreacyjną, gastronomiczną, hotelową i mieszkaniową. Wybudowana przez ROBYG kładka nad Wartą przyczyni się do połącznia dwóch części Wartostrady – od ul. Św. Wincentego z ul. Szelągowską w sąsiedztwie Cytadeli. W naszej firmie dużą wagę przykładamy do ochrona zasobów naturalnych, która jest dla nas bardzo ważna, czego wyraz dajemy m.in. przez ekologiczne rozwiązania stosowane na naszych osiedlach. Dzięki temu chronimy środowisko naturalne – a jednocześnie przywracamy miastu i mieszkańcom tereny, które wcześniej były zapomniane. Nie działamy w oderwaniu od otoczenia i bez wpływu na nie. Mamy świadomość, jak ważną przestrzenią dla Poznaniaków jest Ostrów Tumski i dlatego przy projektowaniu tego terenu chcielibyśmy zachować jak najwięcej istniejącej zieleni i nasadzić nową – czym podkreślimy wyjątkowy charakter tego miejsca – mówi Artur Ceglarz, wiceprezes zarządu ROBYG SA.
Ostrów Tumski to ważny i niepowtarzalny teren na mapie Poznania. Priorytetem powinno być zagospodarowanie tego terenu dla użytku publicznego i udostępnienie go mieszkańcom Poznania z zachowaniem historycznego charakteru, w poszanowaniu tradycji i ochrony architektury, jednocześnie chroniąc tereny zielone. Trzeba odrestaurować zabytki, ale też wybudować nową infrastrukturę. To znaczące nakłady finansowe, które może ponieść tylko podmiot prywatny – nie ma w budżecie miasta takich środków na inwestycje. Dlatego warto postawić na współpracę z doświadczonym, stabilnym finansowo podmiotem – który zrealizuje mądre i długofalowe założenia planu zagospodarowania.
Ostrów Tumski to także teren o atrakcyjnej lokalizacji. W jego sąsiedztwie od lat trwa intensywna rozbudowa, pojawiają się nowe budynki mieszkalne, biurowe, ale też modne lokale gastronomiczne.
Deweloper zapewnia, że planowana w Poznaniu inwestycja ma otworzyć Poznań na Wartę. Dlatego prócz budowy mieszkań, przewiduje wzniesienie obiektów usługowych, handlowych, gastronomicznych i hotelowych. Data startu inwestycji póki co nie została ujawniona.
Czytaj więcej: Poznań | Urbanistyka | Osiedle | Park
źródło: ROBYG
Jego projekt przygotował architekt Welton Becket z zespołem. Xerox Tower zbudowany został w Rochester w…
Starostwo Powiatowe w Toruniu powstanie według projektu pracowni Toprojekt.Platforma z cegły klinkierowej stanowiąca podstawę „Zespołu Starostwa”,…
Magdalenka Collection to nowa inwestycja firmy Selva Development. W podwarszawskiej Magdalence powstaną cztery wille, których…
Kościół świętego Dominika w Warszawie zaprojektował Władysław Pieńkowski. Jego surowe wnętrze jest charakterystycznym przykładem twórczości…
Daniel Kołodziejczak założył swoją firmę projektową StudioDanielK. Antechamber to jego premierowa kolekcja, którą zaprezentował podczas…
Dobrze zaprojektowany ogród nie tylko koi oczy zielenią czy oferuje miejsce do odpoczynku. Dobrze zaprojektowany…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej
View Comments
a fuj! nie budować nowych autostrad tylko wyrzucać auta z miast!
Dobrze słyszeć o budowie na Ostrowie Tumskim. Jednak warto wspomnieć, że bloki powstaną na zachodniej części Ostrowa. Północno wschodnia część to wciąż obskurne budynki.
Dodatkowo miasto Poznań nie robi sobie nic z tego, że po zabudowaniu Ostrowa pojawi się problem korków, które będą jeszcze większe niż dotychczas.
Konieczne jest skończenie I ramy komunikacyjnej. Bez tego ul. Wyszyńskiego, Śródka, Garbary, Małe Garbary oraz cały Ostrów Tumski będą stać w miejscu podczas godzin szczytu!
Niech się ludzie przesiadają na zbiorkom. Obok budowana jest trasa tramwajowa na Naramowice, jest rozbudowywana infra rowerowa. Miasto coś jednak robi. Jeżeli ktoś się decyduje na mieszkanie na wyspie, w centrum to musi się liczyć, że samochodem będzie niełatwo. To uroki centrum, ale tą cenę można ponieść za taką lokalizację. To może być niesamowite miejsce.
Byłbym zapomniał, po południowej stronie torów kolejowych miasto planuje przeprowadzić konsultacje społeczne ws budowy trasy o przekroju 2x2. Z Zawad do al. Niepodległości.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że mieszkańcy powinni przesiadać się na zbiorkom i rowery, a miasto powinno zająć się S-Bahnem.
Szkoda pięknej zabudowy modernistycznej elektrociepłowni.
Elektrownia jest pod ochroną konserwatora zabytków i jej pierwotna bryła na szczęście zostaje