We wrześniu szwedzki oddział McDonald’s we współpracy z agencją reklamową Nord DBB rozpoczął instalację billboardów z miniaturowymi ulami. W efekcie reklamowe słupy zmieniły się w domy dla kilkudziesięciu tysięcy pszczół.
Pierwszy taki billboard powstał na przedmieściach Sztokholmu w miejscowości Järftälla. Jego frontową część wykonano z drewnianych płyt, w których wywiercono otwory – wejścia do uli. Otwory wizualnie zostały wtopione w napis – hasło promocyjne McDonald’s. Na tylnej części powieszone zostały drewniane domki. Do tej pory udało się przebudować w ten sposób sześć billboardów. Kolejne mają pojawiać się w Szwecji już na początku 2020 r.
W ramach promocji inicjatywy powstało krótkie wideo, na którym przedstawiono założenia przyświecające pomysłodawcom akcji. Największa sieć restauracji na świecie zwraca tutaj uwagę na to, że pszczoły są nam potrzebne do zapylania roślin, a tylko w samej Szwecji zagrożonych jest około 30 proc. populacji pszczół. Gdyby w tym skandynawskim kraju pszczół nie było w ogóle to dotkliwie odczuliby to sami mieszkańcy. Rolnictwo straciłoby około jednej trzeciej warzyw i owoców, co przełożyłoby się na ogromny skok cen.
Szwedzki oddział McDonald’s przeprowadził niezwykłą akcję wspólnie z firmą JCDecaux oraz agencją Nord DBB, która wspiera sieć fast foodów w zakresie architektury.
Dobrze zaprojektowany ogród nie tylko koi oczy zielenią czy oferuje miejsce do odpoczynku. Dobrze zaprojektowany…
Zespół budynków mieszkalnych zaprojektował Martin Cenek. Zbudowane zostały w 2022 r. w Pradze w Czechach.…
Penthouse znajduje się w inwestycji Deo Plaza przy ulicy Chmielnej w Gdańsku. To dwupoziomowa przestrzeń…
Ten neoklasycystyczny hotel skrywa w sobie zachwycające secesyjne wnętrze. Wybudowany pod koniec XIX wieku Gran…
Będzie mieć 32 m wysokości. Nowa siedziba Instytutu Łukasiewicz-Itech i Centrum Łukasiewicz zbudowana zostanie w…
Mieszkanie z nutką vintage to najnowsza realizacja pracowni projektowej Grupa NONO. Właściciele mieszkania to miłośnicy…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej
View Comments
To nie są ule dla pszczół, bo w ulach "mieszka" pszczoła miodna. A to są domki tzw. hotele dla pszczół czyli dzikich zapylaczy jak np. murarka.
Może najpierw ktoś sprawdzi , jakie są wymagania takich owadów , a potem lansuje się na " obrońcę pszczół . To prymitywny marketing .