Categories: ARCHITEKTURA

Most na Sycylię jednak powstanie. Włosi wydadzą na przeprawę 12 miliardów euro!

Most na Sycylię planowany był od dekad. Połączenie największej włoskiej wyspy z kontynentem może być największą inwestycją infrastrukturalną w nowożytnej historii Włoch. Projekt mimo olbrzymiego znaczenia gospodarczego dla całego regionu był wielokrotnie przesuwany, blokowany, aż ostatecznie został porzucony w 2013 roku, gdy Włosi borykali się z rosnącym zadłużeniem i wizją długotrwałej recesji gospodarczej. Dokładnie 10 lat po tych wydarzeniach minister gospodarki Giancarlo Giorgetti zapowiedział reaktywację projektu. Podał też konkretne terminy i kwoty! 

Most na Sycylię, zdaniem włoskiego ministerstwa gospodarki ma powstać w ciągu kilku lat. Rząd przeznaczy na ten cel ponad 12 miliardów euro (ponad: 43 miliardy złotych). Jak zapowiedział minister gospodarki Giancarlo Giorgetti  most w Cieśninie Mesyńskiej jest projektem priorytetowym dla kraju, dlatego do 2026 roku zostaną wypłacone pierwsze trzy transze finansowe dla firm, które zajmą się budową przeprawy.

Most połączy wschodnią część Sycylii z południowym krańcem Kalabrii. Jak zauważa Reuters, most miałby około 5 km długości i obejmowałby centralne przęsło o długości 3,3 km — z łatwością bijąc obecny rekord 2,02 km centralnego przęsła na moście Canakkale w Turcji. W zeszłym miesiącu konsorcjum kierowane przez włoską grupę Webuild (WBD.MI) ogłosiło, że dostarczyło odnowioną wersję projektu, zaktualizowaną zgodnie z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi i przepisami technicznymi. Most łączący Sycylię z kontynentem będzie umożliwiał zarówno przejazd samochodami, jak i pociągami. Obecnie dotarcie do wyspy jest możliwe wyłącznie drogą morską.

Włosi w kwestii budowy mostu są podzieleni. Jedni – w szczególności mieszkańcy Sycylii – popierają budowę, bowiem ta umożliwi szybki transport dóbr i ludzi między kontynentem a wyspą. To może wpłynąć na rozwój gospodarki, handlu, jak i turystyki. Przeciwnicy budowy mostu wskazują, że koszt jest gigantyczny, a inwestycja nigdy się nie zwróci. Co więcej, krytycy kwestionują rozsądek budowy mostu w aktywnej strefie trzęsień ziemi oraz tych, którzy twierdzą, że byłoby to marnotrawstwo pieniędzy szkodliwe dla krajobrazu i ekosystemu.

źródło, wizualizacje: : https://www.webuildgroup.com/ 

Czytaj też: Włochy | Komunikacja miejska | Ciekawostki | Technologia 

Recent Posts

XIX-wieczna oficyna Burkego przejdzie renowację. Stanowi relikt drewnianej zabudowy Pragi

Jedyny zachowany drewniany budynek na Starej Pradze zostanie uratowany. Obiektowi na wniosek m.st. Warszawy przyznano…

13 maja 2024

Rynek w Wolbromiu przejdzie wizerunkową metamorfozę. Nowa koncepcja stawia na zieleń

Rynek w Wolbromiu czekają wielkie zmiany. W wyniku konkursu na opracowanie koncepcji urbanistyczno – architektonicznej…

13 maja 2024

Reklamoza na stacji Plac Wilsona. Przystanek metra oszpeciły ogromne podświetlane ekrany

Stacja metra Plac Wilsona na Żoliborzu była do niedawna uznawana za jeden z najpiękniejszych przystanków…

13 maja 2024

Coworking LABO we Wrocławiu. Jest w budynku dawnego Wydziału Farmacji

Projekt wnętrza został przygotowany w taki sposób, aby korespondował z architekturą samego budynku L’UNI, autorstwa…

13 maja 2024

Trójmiasto: utracone podczas wojny dzieła sztuki pokazano na muralach

Akcję zorganizowano, aby pokazać, jak wiele dzieł jeszcze nie odzyskano. Wśród nich są „Ogier arabski”…

12 maja 2024

Walter Gropius założył Bauhaus. Jego pierwszy zrealizowany projekt jest w Polsce

Jest jednym z najsłynniejszych architektów w historii modernizmu. Niewiele osób wie, że jego pierwsze zrealizowane…

12 maja 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej