Categories: ARCHITEKTURA

Powstała dla studentów. Nowa Kreślarnia w Warszawie gotowa

Studenci Politechniki Warszawskiej zyskali nowy gmach. Do nowej przestrzeni wprowadził się Wydział Transportu. Nowa Kreślarnia pomieści powierzchnie dydaktyczne.

Budynek powstał u zbiegu ulic Noakowskiego i Koszykowej w Warszawie. Jego budowa rozpoczęła się w lutym 2014 r.

W ramach zadania rozbudowaliśmy istniejący obiekt o budynek Nowej Kreślarni. Projekt objął budowę m.in. auli na 168 osób, 10 pomieszczeń laboratoryjnych i 41 pomieszczeń administracyjno-biurowych – mówi Marcin Bargłowski, Kierownik Budowy, Skanska.

Dzięki zastosowaniu przesuwanych ścian zlokalizowana w przyziemiu pracownia komputerowa może dopasować się do różnej liczby studentów. Raz jest salką dla małej liczby osób, a innym razem z powodzeniem będzie pełnić rolę sali dla dużego projektu.

Ciekawy efekt w auli tworzy kolorystyczny kontrast pomiędzy czerwonymi fragmentami podłogi na ciągach komunikacyjnych oraz zabudowaniami szachtów instalacyjnych a białymi i szarymi elementami ścian.

W korytarzach zastosowaliśmy zielone i niebieskie linie świetlne LED, które wprowadzają kolor do jasnych przestrzeni – mówi Kierownik Budowy.

Zastosowanie jasnych kolorów uwypukla dodatkowo szklane elementy znajdujące się w budynku, takie jak windy i balustrady.

Ciekawym elementem architektonicznym budynku jest jasna elewacja. Dominujący materiał stanowi kamień oraz szkło. Zgodnie z projektem do jej wykonania Skanska wykorzystała kamień naturalny.

Jednym z wyzwań podczas realizacji kontraktu był niewątpliwie bardzo ograniczony plac budowy, na którym dodatkowo zlokalizowane były trzy pomniki przyrody. Wykonywanie prac wymagało dobrej organizacji zaplecza budowlanego – komentuje Marcin Bargłowski ze Skanska.

Duża różnica poziomów między istniejącym zabytkowym budynkiem a nowo wykonywanym skrzydłem stanowiła dodatkowe wyzwanie.

Aby wyrównać poziom, wykonaliśmy minowanie fundamentów zabytkowego budynku. Polega to na sukcesywnym wybieraniu gruntu spod istniejących fundamentów i wypełnianiu tego miejsca materiałem konstrukcyjnym – w tym przypadku betonem. W ten sposób posadowienie starego budynku zostało obniżone do poziomu umożliwiającego wykonanie nowego skrzydła – wyjaśnia Kierownik Budowy.

Całkowity koszt inwestycji to blisko 12 mln zł.

fot. materiały prasowe SKANSKA S.A.

Recent Posts

Jest urokliwy. Stary kościół w Orlu zyskał status zabytku

Kościół świętego Macieja w Orlu ma bogatą historię. Jego początki sięgają już XV wieku. Przez…

28 kwietnia 2024

Piękny modernizm: Bankowiec, czyli Zespół mieszkaniowy BGK w Gdyni

To był największy budynek mieszkalny w przedwojennej Gdyni. Zespół mieszkalny BGK “Bankowiec” zaprojektowany został przez…

28 kwietnia 2024

Takie domy są tylko w Polsce. Świdermajery i ich unikalne dekoracje

Świdermajery to potoczna nazwa domów letniskowych, które budowano od lat 80. XIX wieku nad rzeką…

28 kwietnia 2024

Jest ogromny. Kultowy apartamentowiec Walden 7 w Barcelonie

Jego projekt w latach 70. przygotował Ricardo Bofill. Apartamentowiec Walden 7 powstał w wyniku utopijnej…

27 kwietnia 2024

Poczet słupków polskich. Jedno osiedle, kilkanaście wzorów

Zadanie słupków i blokad parkingowych jest jedno. Mają uniemożliwić pozostawienie samochodu na miejscu postojowym, które…

27 kwietnia 2024

Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. Trwa sadzenie drzew na skwerze przy ul. Brackiej

Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. W ramach szeroko zakrojonej inwestycji o nazwie Nowe Centrum…

26 kwietnia 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej