W Poznaniu na przystanku komunikacji miejskiej zamontowano rozkład jazdy na e-papierowym wyświetlaczu. To test, po którym okaże się, czy takich rozkładów jazdy będzie więcej.
Wyświetlacz ma przekątną 13,3 cala i cztery przyciski funkcyjne. Pierwsze urządzenie znalazło się na przystanku przy ul. Strzeleckiej, niedaleko pomnika Starego Marycha. W tym miejscu wyświetlacz będzie zamontowany przez trzy miesiące. Pasażerowie będą mogli sprawdzić rozkład jazdy, informacje o odjazdach w czasie rzeczywistym oraz uruchomić zapowiedzi głosowe.
Technologia elektronicznego papieru w wyświetlaczach przystankowych to wciąż nowość. Pozwala na minimalizację zużycia energii (może być zasilana z paneli solarnych). Rozwiązanie to umożliwia zdalny podgląd i aktualizację danych na tablicy. Może ono zastąpić papierowe rozkłady jazdy, a także tablice dynamicznej informacji pasażerskiej, łącząc w jednym urządzeniu obie te funkcje. Warto wspomnieć, iż w przypadku braku prądu ekran będzie wyświetlał informację statyczną, gdyż prąd pobierany przez te urządzenia jest wyłącznie w momencie aktualizacji danych. Należy jednak pamiętać o kosztach produkcji samego urządzenia i ilości CO2, która zostanie wyemitowana do środowiska.
Technologie wspierające transport publiczny rozwijają się niezwykle szybko. Jeszcze kilka lat temu nowością były LED-owe tablice informacji pasażerskiej, dziś to standard, a nowością stają się pojazdy autonomiczne czy wyświetlacze e-papierowe. Te ostatnie są niezwykle przyjazną i atrakcyjna formą przedstawienia informacji pasażerom – mówi Mikołaj Kwiatkowski z Trapeze Poland.
Rozkład jazdy na e-papierowym wyświetlaczu można też zobaczyć w Helsinkach i Neuhausen w Szwajcarii. Firma Trapeze Poland dostarczyła tam podobne urządzenia.
Czytaj też: Poznań | Ciekawostki | Technologia | Komunikacja miejska
źródło: UM Poznań
Starostwo Powiatowe w Toruniu powstanie według projektu pracowni Toprojekt.Platforma z cegły klinkierowej stanowiąca podstawę „Zespołu Starostwa”,…
Magdalenka Collection to nowa inwestycja firmy Selva Development. W podwarszawskiej Magdalence powstaną cztery wille, których…
Kościół świętego Dominika w Warszawie zaprojektował Władysław Pieńkowski. Jego surowe wnętrze jest charakterystycznym przykładem twórczości…
Daniel Kołodziejczak założył swoją firmę projektową StudioDanielK. Antechamber to jego premierowa kolekcja, którą zaprezentował podczas…
Dobrze zaprojektowany ogród nie tylko koi oczy zielenią czy oferuje miejsce do odpoczynku. Dobrze zaprojektowany…
Zespół budynków mieszkalnych zaprojektował Martin Cenek. Zbudowane zostały w 2022 r. w Pradze w Czechach.…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej
View Comments
Dzień dobry!
Wiem, że artykuł celowo nie ma daty i jest z 2020 roku, dla dla - Waszej dziennikarskiej oceny i uczciwości - to nie jest pierwszy display e-papierowy z funkcją rozkładów jazdy.
Takie wyświetlacze instalowaliśmy w Gdyni jeszcze w 2019 roku w Grudniu na 4 wiatach autobusowych, co więcej. Chwaliła się tym sama Gdynia, więc chyba niedostatecznie sprawdziliście: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdynia-kupila-zasilane-solarnie-wiaty-przystankowe-n140330.html
Wiem, że jak klient płaci, to wszystko wpada, ale chyba jako dziennikarze powinniście jednak weryfikować prawdziwość informacji, hmm?
Dzień dobry, to nie jest artykuł sponsorowany. Przygotowałem go opisując konkretne urządzenie, które montowane jest do istniejących już wiat. W przeciwieństwie do historii z Gdyni, miasto nie zamawiało tam całych wiat przystankowych. Każdy z naszych artykułów ma datę, może Pan ją zobaczyć tuż pod tytułem. Pozdrawiam.