Categories: ARCHITEKTURA

Poznań: tramwajowa trasa kórnicka z zielonym torowiskiem

Już wkrótce trasa kórnicka w Poznaniu będzie się wyróżniać zielonym torowiskiem. Rozchodnik ozdobi większą część trasy od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. W ramach przebudowy trasy pojawiły się rozwiązania, na których skorzystają też płazy.

Wykonawca zrealizował już część zielonego torowiska. Fragment tej trasy widać na zdjęciach, które publikujemy.

Pierwsze maty rozchodnikowe pojawiły się na odcinku od ul. Jana Pawła II do ul. Milczańskiej. To tam zamontowano nowe tory i rozwieszana jest sieć trakcyjna. Rozchodnik to wytrzymała roślina, która dobrze sprawdza się w trudnych warunkach, takich jak susza. Pozostałe prace są już bardzo zaawansowane, postępy widać nie tylko na torowisku, ale i na przystankach czy przy infrastrukturze pieszo-rowerowej – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Nowe tory ułożone zostały także na kolejnym odcinku trasy, tzn. od ul. Milczańskiej w kierunku os. Tysiąclecia. Z kolei na odcinku od os. Tysiąclecia do od. Lecha, przylegającym do użytku ekologicznego Traszki Ratajskie, dobiegają końca roboty związane z podbudową torowiska. Wykonawca przygotowuje się do montażu nowych szyn w tym miejscu.

Co ciekawe, do remontu trasy zaangażowani zostali naukowcy Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Dzięki nim udało się zamontować ogrodzenie herpetologiczne, które zapobiega przedostawaniu się traszek na torowisko tramwajowe. Zbudowano też podziemne przejścia pod torowiskiem dla płazów – mogą z nich korzystać płazy zamieszkujące siedliska na terenie użytku ekologicznego Traszki Ratajskie (czytaj więcej TUTAJ).

Prace objęły odcinek trasy o długości 2 km. W ramach prac wymienione zostaną wiaty przystankowe Polanka i os. Tysiąclecia. Zbudowany zostanie też nowy przystanek Łacina, z którego skorzystają mieszkańcy nowych osiedli.

Przebudowana trasa ma zostać oddana do użytku z końcem tego roku. Dla pasażerów to rewolucja – tramwaje nie będą musiały już ograniczać prędkości, będzie to możliwe dzięki nowym szynom, słupom i sieci trakcyjnej. Co ważne dla mieszkańców pobliskich bloków, tramwaje po wyremontowanej trasie mają poruszać się ciszej.

Równolegle do trasy położone zostaną nowe chodniki i wytyczona zostanie ścieżka rowerowa po nowej nawierzchni. Na odcinku między ul. Jana Pawła II a Milczańską już widać, jak będzie wyglądała ta infrastruktura. Piesi i rowerzyści będą mogli także korzystać z przejścia i przejazdu przez torowisko na wysokości ul. Milczańskiej. Nie będzie ono przeznaczone dla kierowców, bo ruch został już poprowadzony nowym przejazdem na wysokości ul. Pleszewskiej.

źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie

Czytaj też: Poznań | Zieleń | Komunikacja miejska | Ciekawostki | whiteMAD na Instagramie

Recent Posts

Poznań opublikował nowe logo. Inspiracją był herb miasta

Miasto Poznań opublikowało dziś swoje nowe logo. Wraz z nim powstało także nowe hasło i…

15 maja 2024

Przedszkole nie musi być kolorowe. Tak projektują nasi sąsiedzi

Przedszkola w polskim krajobrazie najczęściej kojarzą się z kolorową, często pstrokatą elewacją i wizerunkami lubianych…

15 maja 2024

Co trzeba zrobić, żeby dostać receptę online?

Dla wielu Polaków dostęp do lekarza, który świadczy usługi w ramach NFZ, jest utrudniony. Sytuacja…

15 maja 2024

Wyspiański na ścianie Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Łącznie powstały 2 murale!

Wyspiański na ścianie Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie to nie tylko piękna grafika, ale także…

15 maja 2024

Jest piękny. Apartament w historycznej kamienicy w centrum Warszawy

Jego wnętrze zaprojektowali architekci z pracowni INDOOR. Apartament znajduje się w zabytkowej kamienicy przy ulicy…

15 maja 2024

Dekoracyjne oświetlenie ogrodowe -stwórz magiczny nastrój w swoim ogrodzie

Ogród to nie tylko miejsce do odpoczynku, ale także przestrzeń, w której możesz wyrazić swój…

15 maja 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej