DESIGN

Rewolucja w Lidlu. Zamiast plastikowych etykiet będą znakować warzywa światłem

Zmiany obejmują warzywa z serii Bio. Dynia piżmowa i seler sprzedawane są bez naklejek czy w zbiorczych opakowaniach. Markę Bio klienci rozpoznają po charakterystycznym „tatuażu”.

Sieć Lidl chwali się, że wprowadzane zmiany to element realizacji polityki firmy, która zmierza do ograniczenia i redukcji używanego plastiku. Dlatego wprowadzono innowacyjny sposób znakowania owoców i warzyw za pomocą wiązki światła. Pierwsze takie warzywa Bio właśnie trafiły do polskich sklepów.

Metoda oznaczania wiązką światła nie zmienia struktury i wartości odżywczych produktów. Niezbędne informacje można w ten sposób zamieścić bezpośrednio na skórce.

Dzięki wieloletniej współpracy z Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – powiedział Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.

O ile kupowanie warzyw i owoców luzem, bez zbędnych opakowań nie jest dla Polaków nowością to znakowanie warzyw i owoców światłem już tak. Lidl ma w Polsce ponad 680 sklepów, a na całym świecie ponad 10 tysięcy. Dlatego wprowadzane zmiany w skali globalnej mogą przynieść odczuwalne korzyści. 

Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication w Lidl Polska.

źródło: materiały prasowe

View Comments

Recent Posts

Ich instalacje pokazywały inny świat. Christo i Jeanne-Claude

Swoje śmiałe instalacje realizowali już kilkadziesiąt lat temu. Skrupulatnie wybierali miejsca, które odmienią. Duet artystów…

4 maja 2024

Gdańsk: podczas remontu Żurawia odnaleziono mnóstwo zabytkowych przedmiotów

Remont zabytkowego Żurawia w Gdańsku trwał ponad trzy lata i zakończył się w kwietniu. Można…

4 maja 2024

Wygląda, jakby nie miał okien. Xerox Tower w Rochester

Jego projekt przygotował architekt Welton Becket z zespołem. Xerox Tower zbudowany został w Rochester w…

3 maja 2024

Starostwo Powiatowe w Toruniu. Znamy wyniki konkursu!

Starostwo Powiatowe w Toruniu powstanie według projektu pracowni Toprojekt.Platforma z cegły klinkierowej stanowiąca podstawę „Zespołu Starostwa”,…

3 maja 2024

Nowoczesne wille pod Warszawą – Magdalenka Collection od Selva Development

Magdalenka Collection to nowa inwestycja firmy Selva Development. W podwarszawskiej Magdalence powstaną cztery wille, których…

3 maja 2024

Jego wnętrze zaskakuje. Kościół świętego Dominika w Warszawie

Kościół świętego Dominika w Warszawie zaprojektował Władysław Pieńkowski. Jego surowe wnętrze jest charakterystycznym przykładem twórczości…

2 maja 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej