DESIGN

Warszawa: tak działa automatyczny, podziemny parking dla rowerów

Automatyczny, podziemny parking dla rowerów działa w Fabryce Norblina w Warszawie. Pojazd wystarczy wsunąć do szczeliny, a specjalny mechanizm przenosi go do podziemnego magazynu.

Automatyczny podziemny parking zaprojektowała hiszpańska firma MA-SISTEMAS, która podobne rozwiązania dostarczyła dla miast w Hiszpanii, Szwajcarii i Izraelu. Warszawski parking jest całodobowy i ogólnodostępny.

Całodobowy i ogólnodostępny podziemny parking rowerowy stworzono z myślą o tych, którzy szukają bezpiecznego miejsca do przechowywania jednośladów wraz z ich wyposażeniem (np. kask, koszyk czy bagaże). Jego obsługa jest w pełni zautomatyzowana i niezwykle prosta. System jest uruchamiany za pomocą panelu na stacji dokującej, który przywołuje pojedynczą kabinę. Można w niej umieścić rower oraz pozostałe przedmioty, które w szczelnie zamkniętym boksie zjeżdżają na wielopoziomowy parking podziemny. Cała operacja zajmuje niecałe 15 sekund. Odebranie jednośladu jest równie szybkie.

Z ogromną radością udostępniamy mieszkańcom stolicy pierwszy w Polsce niezwykły parking rowerowy. Warszawa posiada najdłuższą w Polsce sieć ścieżek liczącą ponad 700 km i ta liczba z roku na rok wciąż rośnie. Przykładem naszych zachodnich sąsiadów Polacy zaczynają robić coraz wyraźniejszy zwrot ku bardziej ekologicznym środkom komunikacji. My od lat propagujemy zrównoważony transport w naszych inwestycjach i wychodzimy naprzeciw potrzebom miejskich cyklistów – mówi Kinga Nowakowska, członki zarządu i dyrektor operacyjna w Grupie Capital Park.

Parking zlokalizowany został od strony ulicy Prostej, pomiędzy zabytkowymi budynkami Hali Odlewni i dawnym Laboratorium Metaloznawczym. Zewnętrzna obudowa stacji oddaje estetykę fabrycznego otoczenia. Dzięki zamontowanemu przeszkleniu można podejrzeć pracę mechanizmu. Korzystanie z parkingu w maju było bezpłatne. W czerwcu opłata za godzinę przechowywania wynosi 1 zł. Płatności dokonuje się w aplikacji Fabryki Norblina. Podziemny parking dla rowerów może pomieścić 96 jednośladów.

Należąca do Grupy Capital Park Fabryka Norblina to wielofunkcyjny kompleks w sercu warszawskiej Woli. O tym, jak zmienił się ten kawałek Warszawy pisał niedawno nasz redaktor Mateusz Markowski. Jego materiał wraz ze zdjęciami PRZED i PO znajdziecie klikając TUTAJ. A jak działa sam parking? Krótkie wideo możecie zobaczyć niżej.

źródło: Grupa Capital Park 

Czytaj też: Ciekawostki | Warszawa | Technologia | MiastowhiteMAD na Instagramie

 

Recent Posts

Jest urokliwy. Stary kościół w Orlu zyskał status zabytku

Kościół świętego Macieja w Orlu ma bogatą historię. Jego początki sięgają już XV wieku. Przez…

28 kwietnia 2024

Piękny modernizm: Bankowiec, czyli Zespół mieszkaniowy BGK w Gdyni

To był największy budynek mieszkalny w przedwojennej Gdyni. Zespół mieszkalny BGK “Bankowiec” zaprojektowany został przez…

28 kwietnia 2024

Takie domy są tylko w Polsce. Świdermajery i ich unikalne dekoracje

Świdermajery to potoczna nazwa domów letniskowych, które budowano od lat 80. XIX wieku nad rzeką…

28 kwietnia 2024

Jest ogromny. Kultowy apartamentowiec Walden 7 w Barcelonie

Jego projekt w latach 70. przygotował Ricardo Bofill. Apartamentowiec Walden 7 powstał w wyniku utopijnej…

27 kwietnia 2024

Poczet słupków polskich. Jedno osiedle, kilkanaście wzorów

Zadanie słupków i blokad parkingowych jest jedno. Mają uniemożliwić pozostawienie samochodu na miejscu postojowym, które…

27 kwietnia 2024

Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. Trwa sadzenie drzew na skwerze przy ul. Brackiej

Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. W ramach szeroko zakrojonej inwestycji o nazwie Nowe Centrum…

26 kwietnia 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej