DESIGN

Narzędzie do międzynarodowej promocji Łodzi i Polski

Unikatowe narzędzie do międzynarodowej promocji Łodzi i Polski poprzez zagadnienia rewitalizacji to najnowszy projekt Nizio Design International. Narzędzie w formie mobilnej interaktywnej wystawy wykorzystuje nowoczesne technologie, merytoryczny content, aplikacje oraz gry, angażując widzów i przekazując wiedzę o rewitalizacji.

 Manualna instalacja, prezentacja filmowa, stanowisko multimedialne, wystawa oraz aplikacja mobilna, specjalny gadżet i scenariusz konferencji to 7 elementów, które składają się na narzędzie. Główną ideą jest pokazanie rewitalizacji jako szansy na rozwój w 3 sferach: ludzie, przestrzeń, ekonomia. Każdy z elementów opracowany jest w 4 wersjach językowych (angielska, niemiecka, francuska i hiszpańska) i może być prezentowany w zestawie bądź jako odrębnie działające narzędzie. W warstwie graficznej i interaktywnej narzędzie pozwala na zapoznanie się z ideą rewitalizacji nawet bez znajomości języków obcych. Lekkie aluminiowe komponenty pozwalają na montaż i prezentowanie całości lub pojedynczych elementów w dowolnych warunkach i lokalizacjach na całym świecie. Narzędzie będzie wykorzystane m.in. w kampanii na rzecz przyznania Łodzi praw do organizacji Wystawy International EXPO 2022.

Pierwszy element narzędzia to instalacja złożona z 9 modułów. Interaktywne i manualne standy pokazują kontekst historyczny i społeczny rewitalizacji. Atrakcyjna obrazkowa formuła modułów, które zestawione łączą się w mapę Łodzi, pozwala na pokazanie obszaru miasta i jego ikonicznych budynków. Do każdego standu przytwierdzono pop-upowy album z 3 rozkładówkami pokazującymi trójwymiarowe modele obiektów, np. EC1, Manufaktury czy ulicy Piotrkowskiej. Na pierwszej karcie pop-upa pokazany jest obiekt historyczny, na drugiej współczesny, na trzeciej obiekt w kontekście funkcji po rewitalizacji.

 

Drugim z zaprojektowanych komponentów narzędzia jest prezentacja – merytoryczne show w formie dynamicznego kilkunastominutowego filmu wykorzystującego elementy animacji, infografik oraz narracji lektorskiej. Prezentację podzielono na uzupełniające się treściowo bloki, dostosowano do odtwarzania na wielkoformatowych ekranach i urządzeniach mobilnych. Wizualne show pokazuje rewitalizację Łodzi odnosząc się do historii, lokalnego przemysłu, danych socjologicznych i międzynarodowych przykładów. Wszystko w kontekście rewolucji przemysłowej i ukazania Łodzi na tle miast ze świata, które miały podobną historię i kreatywnie przekształcają poindustrialne przestrzenie.

Umieszczone na specjalnie skonstruowanym standzie stanowisko z monitorem dotykowym jest trzecim komponentem narzędzia. Znajdująca się w nim  edukacyjna gra pozwala odkryć historię miejsc, wstawiać nowe obiekty w puste przestrzenie, a tym samym samodzielnie wirtualnie rewitalizować Łódź. W warstwie merytorycznej, wskazuje jak rewitalizacja podnosi jakość życia, wpływa na rozwój społeczny i ekonomiczny, z funkcją „rozrywkową”. Intuicyjna obsługa i responsywna technologia dotykowa Projected Capacitive, sprawiają, że zdjęcia, slajdy i infografiki atrakcyjnie pokazują najistotniejsze zagadnienia rewitalizacji, jej skalę i efekty.

Czwarty komponent narzędzia to wystawa zdjęciowo-plakatowa, która pokazuje rozwój Łodzi, jaki nastąpił dzięki rewitalizacjom. Zestawiono tu zdjęcia historyczne i aktualne charakterystycznych łódzkich obiektów. Wystawa składa się z 12 powierzchni ekspozycyjnych (każda o wysokości ok. 195 cm i szerokości ok. 65 cm) umieszczonych na 3 standach – niezależnych elementach wystawienniczych.

Komponentem piątym narzędzia promocyjnego jest aplikacja mobilna, która łączy funkcje merytoryczną i informacyjną z rozrywką i daje możliwość bezpośredniej komunikacji z uczestnikami spotkań oraz konferencji, nawet po ich zakończeniu. To aplikacja zamknięta, skierowana do grona odbiorców, którym będzie udostępniona. Posłuży podtrzymywaniu kontaktu i pobudzeniu zainteresowania rewitalizacjami.

Narzędzie uzupełniają dwa elementy – gadżet oraz scenariusz konferencji. Prototypowy gadżet ma formę lustrzanego kubika prezentującego łódzkie budynki w stanie historycznym i zrewitalizowanym. Scenariusz konferencji „Rewitalizacja jako uniwersalna forma rozwoju miast” zakłada zorganizowanie dynamicznej moderowanej dyskusji z publicznością. Debata pomoże podtrzymać zainteresowanie tematem rewitalizacji w Łodzi i w Polsce. W trakcie konferencji prelegenci użyją rekwizytów z narzędzia promocyjnego – mapy, modeli rewitalizowanych obiektów czy aplikacji mobilnej, co wzmocni atrakcyjność konferencji oraz zainteresowanie gadżetem i aplikacją wśród słuchaczy.

Recent Posts

Jest ogromny. Kultowy apartamentowiec Walden 7 w Barcelonie

Jego projekt w latach 70. przygotował Ricardo Bofill. Apartamentowiec Walden 7 powstał w wyniku utopijnej…

27 kwietnia 2024

Poczet słupków polskich. Jedno osiedle, kilkanaście wzorów

Zadanie słupków i blokad parkingowych jest jedno. Mają uniemożliwić pozostawienie samochodu na miejscu postojowym, które…

27 kwietnia 2024

Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. Trwa sadzenie drzew na skwerze przy ul. Brackiej

Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. W ramach szeroko zakrojonej inwestycji o nazwie Nowe Centrum…

26 kwietnia 2024

Duża inwestycja w centrum Katowic. Kamienice przy ul. Dworcowej przejdą modernizację

Wkrótce w centrum Katowic rozpocznie się szeroko zakrojona inwestycja, która zmieni oblicze stolicy Śląska i…

26 kwietnia 2024

Apteka „Pod Murzynem” – awangardowy modernizm znad Odry

Apteka „Pod Murzynem” (niem. Mohrenapotheke) to jeden z najbardziej charakterystycznych budynków we Wrocławiu wzniesionych w…

26 kwietnia 2024

Kolorowe mieszkanie w Białymstoku inspirowane stylem PRL.

Kolorowe mieszkanie w Białymstoku zaprojektowała Karolina Jackowska, założycielka pracowni ONUKO. "Para z Białegostoku zgłosiła się…

26 kwietnia 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej