MODA

Nie przeminie z wiatrem – premiera marki modowej DayShift

Niewymuszony luz, klasyczne kroje i stonowana kolorystyka. Katowicka marka DayShift wkracza na polski rynek modowy z nową odsłoną eklektyzmu w ultra miejskim wydaniu. Sonia Kubisa – projektantka i założycielka brandu stawia na ponadczasowe formy, które zostaną z nami na dłużej.

Kapsułowa kolekcja jesień/zima 2019 w odsłonie DayShift to hołd złożony rzemieślniczej modzie. W atelier marki króluje sweter Aura z grubej wełny, wykonany ręcznie na drutach i dostępny jedynie na indywidualne zamówienie. Całość bazuje na stonowanych kolorach – Projekty DayShift łączą minimalizm i kobiecość, a jednocześnie są stworzone do noszenia na co dzień. To ubrania, które założysz zarówno do pracy, na niezobowiązujące wyjście z przyjaciółmi, jak i na oficjalną kolację – podkreśla Sonia Kubisa.

Majestatyczna Yoko o kroju kimono zachwyciła już polskie influencerki, odzwierciedlając ideę małej czarnej Karla Lagerfelda – nie sposób wyglądać w niej ani zbyt skromnie, ani zbyt elegancko. Wszyte do sukienki paski przewiązywane wokół talii dają możliwość dowolnego dopasowania do sylwetki. Yoko dostępna jest w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, śmietankowej i pattern. Stawiając na kolorystyczny minimalizm, DayShift nie ucieka od zabawy fakturą i krojem. Pojawiają się marszczenia i dekolty w kształcie litery V. Wszystko zaprojektowane i uszyte przez Sonię, która pełni funkcję projektantki, konstruktorki i krawcowej. Jako manager i strateg kieruje swój brand w stronę etycznej i zrównoważonej mody.

Ubrania szyte są więc małymi partiami, aby uniknąć nadprodukcji. Gotowe egzemplarze przechowywane są w bawełnianych workach wykonywanych ze skrawków materiału, z których do klientek trafiają w ich mniejszych odpowiednikach. Zrównoważona moda w wykonaniu Dayshift to także wykorzystywanie certyfikowanych materiałów i unikanie sztucznego zawyżania cen. Marka zadeklarowała, że nie bierze udziału w akcjach promocyjnych, stanowiąc jeden z pierwszych głosów przeciwko akcji Black Friday.

Obecnie produkty DayShift dostępne są tylko online, chociaż w planach jest również otwarcie sklepu stacjonarnego. Dziś twórcy marki skupiają się na tworzeniu kraftowej, rzemieślniczej mody, która wychodzi poza zasadę sezonowości – stąd powrót do dziergania na drutach i palety barw opartej na bieli, czerni i beżu. W duchu slow i less waste.

Premierowy press day marki odbył się we wnętrzach apartamentu pokazowego Synergy Sound, które mają odzwierciedlać minimalistyczny, klasyczny charakter projektów DayShift.

źródło: materiały prasowe

Recent Posts

Takie domy są tylko w Polsce. Świdermajery i ich unikalne dekoracje

Świdermajery to potoczna nazwa domów letniskowych, które budowano od lat 80. XIX wieku nad rzeką…

28 kwietnia 2024

Jest ogromny. Kultowy apartamentowiec Walden 7 w Barcelonie

Jego projekt w latach 70. przygotował Ricardo Bofill. Apartamentowiec Walden 7 powstał w wyniku utopijnej…

27 kwietnia 2024

Poczet słupków polskich. Jedno osiedle, kilkanaście wzorów

Zadanie słupków i blokad parkingowych jest jedno. Mają uniemożliwić pozostawienie samochodu na miejscu postojowym, które…

27 kwietnia 2024

Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. Trwa sadzenie drzew na skwerze przy ul. Brackiej

Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. W ramach szeroko zakrojonej inwestycji o nazwie Nowe Centrum…

26 kwietnia 2024

Duża inwestycja w centrum Katowic. Kamienice przy ul. Dworcowej przejdą modernizację

Wkrótce w centrum Katowic rozpocznie się szeroko zakrojona inwestycja, która zmieni oblicze stolicy Śląska i…

26 kwietnia 2024

Apteka „Pod Murzynem” – awangardowy modernizm znad Odry

Apteka „Pod Murzynem” (niem. Mohrenapotheke) to jeden z najbardziej charakterystycznych budynków we Wrocławiu wzniesionych w…

26 kwietnia 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej