Niewymuszony luz, klasyczne kroje i stonowana kolorystyka. Katowicka marka DayShift wkracza na polski rynek modowy z nową odsłoną eklektyzmu w ultra miejskim wydaniu. Sonia Kubisa – projektantka i założycielka brandu stawia na ponadczasowe formy, które zostaną z nami na dłużej.
Kapsułowa kolekcja jesień/zima 2019 w odsłonie DayShift to hołd złożony rzemieślniczej modzie. W atelier marki króluje sweter Aura z grubej wełny, wykonany ręcznie na drutach i dostępny jedynie na indywidualne zamówienie. Całość bazuje na stonowanych kolorach – Projekty DayShift łączą minimalizm i kobiecość, a jednocześnie są stworzone do noszenia na co dzień. To ubrania, które założysz zarówno do pracy, na niezobowiązujące wyjście z przyjaciółmi, jak i na oficjalną kolację – podkreśla Sonia Kubisa.
Majestatyczna Yoko o kroju kimono zachwyciła już polskie influencerki, odzwierciedlając ideę małej czarnej Karla Lagerfelda – nie sposób wyglądać w niej ani zbyt skromnie, ani zbyt elegancko. Wszyte do sukienki paski przewiązywane wokół talii dają możliwość dowolnego dopasowania do sylwetki. Yoko dostępna jest w trzech wersjach kolorystycznych: czarnej, śmietankowej i pattern. Stawiając na kolorystyczny minimalizm, DayShift nie ucieka od zabawy fakturą i krojem. Pojawiają się marszczenia i dekolty w kształcie litery V. Wszystko zaprojektowane i uszyte przez Sonię, która pełni funkcję projektantki, konstruktorki i krawcowej. Jako manager i strateg kieruje swój brand w stronę etycznej i zrównoważonej mody.
Ubrania szyte są więc małymi partiami, aby uniknąć nadprodukcji. Gotowe egzemplarze przechowywane są w bawełnianych workach wykonywanych ze skrawków materiału, z których do klientek trafiają w ich mniejszych odpowiednikach. Zrównoważona moda w wykonaniu Dayshift to także wykorzystywanie certyfikowanych materiałów i unikanie sztucznego zawyżania cen. Marka zadeklarowała, że nie bierze udziału w akcjach promocyjnych, stanowiąc jeden z pierwszych głosów przeciwko akcji Black Friday.
Obecnie produkty DayShift dostępne są tylko online, chociaż w planach jest również otwarcie sklepu stacjonarnego. Dziś twórcy marki skupiają się na tworzeniu kraftowej, rzemieślniczej mody, która wychodzi poza zasadę sezonowości – stąd powrót do dziergania na drutach i palety barw opartej na bieli, czerni i beżu. W duchu slow i less waste.
Premierowy press day marki odbył się we wnętrzach apartamentu pokazowego Synergy Sound, które mają odzwierciedlać minimalistyczny, klasyczny charakter projektów DayShift.
źródło: materiały prasowe
Świdermajery to potoczna nazwa domów letniskowych, które budowano od lat 80. XIX wieku nad rzeką…
Jego projekt w latach 70. przygotował Ricardo Bofill. Apartamentowiec Walden 7 powstał w wyniku utopijnej…
Zadanie słupków i blokad parkingowych jest jedno. Mają uniemożliwić pozostawienie samochodu na miejscu postojowym, które…
Kolejny skrawek stolicy staje się zielony. W ramach szeroko zakrojonej inwestycji o nazwie Nowe Centrum…
Wkrótce w centrum Katowic rozpocznie się szeroko zakrojona inwestycja, która zmieni oblicze stolicy Śląska i…
Apteka „Pod Murzynem” (niem. Mohrenapotheke) to jeden z najbardziej charakterystycznych budynków we Wrocławiu wzniesionych w…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej