PORTFOLIO

Polski student stworzył elektryczny samochód. Ma tryb miejski i sportowy!

Ten rok należy do ultraekskluzywnych samochodów. Od premiery Rolls Royce’a, który kosztuje niemal 50 milionów zaczynając, po supersamochód polskiej produkcji,  na nowym modelu BMW serii 8 kończąc. Tym razem, swój najnowszy samochód dla bogaczy wypuścił Mercedes Maybach.

Projektowany pojazd to propozycja uniwersalnego, osobistego środka lokomocji. Dzięki adaptacyjności formy pojazd może spełniać oczekiwania szerszej grupy docelowej odbiorców. Wielofunkcyjność i wysoka jakość wykonania mają na celu zmniejszenie globalnej produkcji samochodów osobowych oraz obniżenie związanej z nią emisji szkodliwych dla środowiska substancji. Projekt to próba alternatywnego podejścia do obecnych trendów światowej motoryzacji, napędzanej konsumpcjonistycznymi mechanizmami i karmiącej nas planowo postarzanymi produktami.

Adaptive Vehicle to pojazd cechujący się dwoma trybami jazdy. W zależności od trybu zmianie ulega rodzaj napędu, rozstaw osi, całkowita długość, środek ciężkości i promień skrętu. W trybie sportowym pojazd zasilany jest silnikiem spalinowym pozwalającym osiągnąć prędkość powyżej 150 km/h. Silniki elektryczne, które napędzają maszynę w trybie miejskim, pozwalają odzyskać część energii hamowania. Bryła pojazdu ma charakter sportowy i wpływa korzystnie na bezpieczeństwo przy dużych prędkościach. Odchylona pozycja kierowcy pomaga wygodnie pokonywać dłuższe dystanse.

City mode to tryb miejski, w którym pojazd znacznie zmniejsza swoje gabaryty. Rozstaw osi skraca się o 100 cm. Ma to kluczowe znaczenie podczas poruszania się po ciasnych uliczkach centrów miast oraz ułatwia parkowanie. Zmienia się również kąt nachylenia całej kabiny oraz pozycja foteli. To właśnie w tym ustawieniu, przez podnoszoną przednią szybę, następuje wsiadanie. W tej formie pojazd nie przekracza 240 cm długości. Pojazd w trybie miejskim napędzany jest silnikiem elektrycznym, który rozpędzania maszynę do prędkość 50 km/h. Zerowa emisja spalin pozwala na użytkowanie pojazdu nawet w ścisłych centrach miast. Kluczowa dla komfortu użytkowania jest w tym przypadku dobra widoczność oraz pionowa pozycja kierowcy.

Dzięki unikalnej konstrukcji bryły zapewniającej ułatwiony dostęp, dajemy możliwość korzystania ze sportowego pojazdu również osobom niepełnosprawnym i starszym, dla których użytkowanie obecnych na rynku samochodów o takim charakterze nie było dotychczas możliwe.

W celu sprawdzenia powyższych założeń projektowych zbudowałem funkcjonalny prototyp. Proces adaptacji uruchomiany jest zdalnie z poziomu aplikacji na telefon komórkowy.

Recent Posts

Pałacyk Rektorski z ul. Koszykowej. Neorokokowa perełka czeka na renowację

Na ul. Koszykowej 80, przy ruchliwym skrzyżowaniu z ul. Tytusa Chałubińskiego, stoi mały budynek. Choć…

29 kwietnia 2024

Jest urokliwy. Stary kościół w Orlu zyskał status zabytku

Kościół świętego Macieja w Orlu ma bogatą historię. Jego początki sięgają już XV wieku. Przez…

28 kwietnia 2024

Piękny modernizm: Bankowiec, czyli Zespół mieszkaniowy BGK w Gdyni

To był największy budynek mieszkalny w przedwojennej Gdyni. Zespół mieszkalny BGK “Bankowiec” zaprojektowany został przez…

28 kwietnia 2024

Takie domy są tylko w Polsce. Świdermajery i ich unikalne dekoracje

Świdermajery to potoczna nazwa domów letniskowych, które budowano od lat 80. XIX wieku nad rzeką…

28 kwietnia 2024

Jest ogromny. Kultowy apartamentowiec Walden 7 w Barcelonie

Jego projekt w latach 70. przygotował Ricardo Bofill. Apartamentowiec Walden 7 powstał w wyniku utopijnej…

27 kwietnia 2024

Poczet słupków polskich. Jedno osiedle, kilkanaście wzorów

Zadanie słupków i blokad parkingowych jest jedno. Mają uniemożliwić pozostawienie samochodu na miejscu postojowym, które…

27 kwietnia 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej