Most Floating Islands mógłby powstać w Kopenhadze. Studenci z Politechniki Poznańskiej zgłosili swoją koncepcję i zachwycili jury. Ich propozycja polega na połączeniu ruchu pieszych i rowerzystów w bezkolizyjny sposób.
Projekt Polaków wyprzedził ponad 150 projektów z całego świata i zajął II miejsce. Gratulacje należą się całemu zespołowi studentów II stopnia architektury na Politechnice Poznańskiej. Członkami zespołu są: Paweł Danielak, Bartek Bruzda, Nina Lipowska i Marceli Sobański.
Zadaniem uczestników konkursu było zaprojektowanie mostu dla pieszych i rowerzystów, który nie będzie ograniczał się do podstawowych funkcjonalności mostu. Konstrukcja ma stać się elementem miastotwórczym, miejscem publicznym, które będzie chętnie odwiedzane przez mieszkańców i turystów. Sprowadza się to do głównej idei mostu jako architektonicznej konstrukcji, która z historycznego punktu widzenia skracała odległości i pozwalała użytkownikom zaoszczędzić cenny czas, aby pokonać odległość między brzegami. Organizatorzy konkursu City Link zwrócili uwagę na mosty, aby w symboliczny sposób uhonorować ten element budownictwa, który w bezpośredni sposób przyczynił się do rozwoju cywilizacji.
Pomimo upływu czasu rowery nie tracą na popularności, szczególnie na dużych obszarach miejskich, gdzie umożliwiają szybkie dojazdy nawet w godzinach szczytu. Dodatkowo rośnie świadomość społeczna w kwestii ekologii i zdrowia, stąd coraz częstsze podróże rowerem do szkoły czy pracy. Kopenhaga jest tutaj doskonałym przykładem. Władze miasta od dziesiątek lat przyjmują prorowerowe rozwiązania ułatwiając cyklistom podróżowanie po ulicach stolicy Danii. W takie założenie wpisuje się propozycja z Polski.
Widzimy, jak dobra infrastruktura miejska kieruje wybory ludzi w stronę bardziej ekologicznego transportu. Dlatego podczas tworzenia projektu koncepcyjnego mostu naszym nadrzędnym celem było stworzenie obiektu ze wszystkimi wymaganymi funkcjami, bez uszczerbku dla jego funkcjonalności – mówią autorzy projektu.
Zespół z Politechniki Poznańskiej zaproponował dwie bezkolizyjne trasy przez rzekę, które na szczycie tworzą swego rodzaju górkę do spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dzięki zastosowanej konstrukcji, młodym architektom nie tylko udało się zmaksymalizować powierzchnię użytkową mostu, ale także stworzyć unikalną i charakterystyczną nową formę architektoniczną dla Kopenhagi.
Organizatorem konkursu jest UNI competitions. Wyniki ogłoszono 28 maja 2020 r.
Czytaj też: Urbanistyka | Miasto | Komunikacja miejska | Ciekawostki
źródło: uni.xyz
Wolne Tory to obszar o wielkości około 117 ha, który znajduje się między dzielnicami Wilda…
Szałwia i szlachetny granat w nutach otulającego je drewna - przestrzeń pełna spokoju i figlarnych…
Jego budowa rozpoczęła się w 1959 r. i trwała dwa lata. Dom Stu Balkonów znajduje…
Swoje śmiałe instalacje realizowali już kilkadziesiąt lat temu. Skrupulatnie wybierali miejsca, które odmienią. Duet artystów…
Remont zabytkowego Żurawia w Gdańsku trwał ponad trzy lata i zakończył się w kwietniu. Można…
Jego projekt przygotował architekt Welton Becket z zespołem. Xerox Tower zbudowany został w Rochester w…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej