ARCHITEKTURA

W Ostrowie Wielkopolskim poprawiają szyldy. Na koszt miasta

W Ostrowie Wielkopolskim realizowany jest program, w ramach którego szyldy wybranych sklepów zyskują nowe oblicze. Przykładem jest metamorfoza sklepu Dora.

Zmiana szyldów jest możliwa dzięki akcji “Szyld w dechę”. Teraz odbyła się jego druga edycja. Miasto postanowiło odmienić szyldy sklepów, które znajdują się przy ulicy Kolejowej. W ten sposób, ulica po ulicy, poprawia estetykę całego miasta.

W ramach pierwszej edycji wydarzenia zmieniono witryny kilku sklepów. Zamiast pstrokatych napisów, powieszono efektowne neony. Zmiany te przeprowadzono w 2022 r. Neony zabłysły przy ulicy Wiosny Ludów. W pierwszej edycji udział wzięli: Sklep Mariett – Wiosny Ludów 27, Sklep Muzyk – Wiosny Ludów 21, Sklep Dobranoc – Wiosny Ludów 9, Biuro Nieruchomości Ulichnowski – Wiosny Ludów 7. Zdjęcia zmian znajdziecie w naszym artykule TUTAJ.

Akcja “Szyld w dechę” wróciła z metamorfozą kolejnych sklepów. Co ważne, wydarzenie jest nie tylko zmianą graficzną sklepów czy punktów usługowych, ale ma też walor edukacyjny. Szyldową rewolucję poprzedzają warsztaty, w których uczestniczą przedsiębiorcy. W ramach warsztatów organizowane są spacery studialne i wykłady, podczas których członkowie Stowarzyszenia archiBUNT pokazują przedsiębiorcom przykłady dobrych praktyk. Uświadamiają, jak estetyka witryny ich lokalu wpływa na wygląd całej ulicy, a w konsekwencji miasta. To dobra inwestycja.

Celem naszych działań jest nie tylko poprawa identyfikacji wizualnej poszczególnych miejsc. To kolejny element szeregu zadań powiązanych z Programem Rewitalizacji dla Ostrowa Wielkopolskiego. Inicjatywy te pozwalają na poprawę jakości przestrzeni publicznej i przyczyniają się do poprawy stanu obszaru rewitalizacji – podkreśla Jakub Tomalkiewicz, dyrektor Wydziału Polityki Przestrzennej Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.

Dzięki wydarzeniu odnowioną witrynę zyskał sklep Dora. To sklep z prezentami, w którym można znaleźć przeróżny asortyment. Za nową identyfikację wizualną miejsca odpowiada Konrad Moszyński. Pamiętając o szerokim asortymencie sklepu i jego długiej tradycji projektant postanowił zachować wzór logo, ale zmienić jego położenie. Teraz w formie napisu pojawiło się nad główną witryną. W samym zaś oknie wyklejono symetryczne wzory, które porządkują widok.

W sumie podczas drugiej edycji wydarzenia odmieniono wygląd czterech sklepów. Łączny koszt zmian wyniósł 30 tys. zł. Miasto szykuje się już do trzeciej edycji, która zorganizowana będzie jeszcze w tym roku.

źródło i zdjęcia: Stowarzyszenie archiBUNT

Czytaj też: Metamorfoza | Witryna sklepowa | Identyfikacja wizualna | Neony | whiteMAD na Instagramie

Witryna PRZED metamorfozą

Recent Posts

Okna do pięknych wnętrz. Popatrzcie na detale!

Minęły już czasy, kiedy okna pełniły tylko użytkową funkcję. Dziś stają się integralną częścią wnętrza…

20 maja 2024

Wygląda jak w 1732 r. Rzeźba św. Jana Nepomucena odzyskała blask

To drobna interwencja w publiczną przestrzeń, ale pokazuje, jak umiejętnie odnawiać stare figury. Rzeźba św.…

20 maja 2024

Torpedownia w Gdyni – tajemnicza ruina stojąca w wodach Zatoki Gdańskiej

Torpedownia w Gdyni na Babich Dołach to jeden z dwóch tego typu obiektów wybudowanych na…

20 maja 2024

Cerkiew w Puchłach – wyjątkowy zabytek prawosławnej architektury sakralnej

Cerkiew Opieki Matki Bożej w Puchłach to wyjątkowy zabytek architektury sakralnej. Dla prawosławnej ludności Podlasia…

20 maja 2024

Hotel Glar w Wisełce z wnętrzami projektu NOKE Architects

Hotel Glar znajduje się w Wisełce na wyspie Wolin. To miejsce, które przez wieki znajdowało…

20 maja 2024

Czy wiesz, ile energii zużywają Twoje sprzęty? Bez tej wiedzy nie zaoszczędzisz!

Aby oszczędzanie było skuteczne, powinno być świadome, racjonalne i metodyczne. Pogląd na to, ile właściwie…

20 maja 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej