Blisko dwa lata temu pisaliśmy o dwóch koncepcjach na Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie (tutaj). Urzędnicy pokazali je mieszkańcom i zebrali ich uwagi podczas konsultacji społecznych. Zrealizowany projekt będzie realizował najmocniejsze propozycje.
To nie były fasadowe konsultacje społeczne. W Lublinie postanowiono wybrać najmocniejsze elementy kilku pomysłów na centrum komunikacyjne oraz uwzględniono uwagi mieszkańców. W efekcie powstanie obiekt, którego autorami są biura architektoniczne biorące udział w konkursie oraz sami mieszkańcy.
Inwestycja jest ważna, ponieważ powstanie obiekt, który skupi komunikację kolejową i autobusową. Powstanie nowy układ drogowy i nowoczesny gmach dworca. Przebudowane zostaną istniejące ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja oraz Pocztowa. Dodatkowo wybudowane zostaną nowe ulice, nowy wygląd zyskają chodniki i ścieżki rowerowe. W centrum pojawi się nowa zieleń i elementy małej architektury.
Największą rewolucję czeka plac Dworcowy, który będzie dostępny wyłącznie pieszym. Plac Dworcowy ma stać się reprezentacyjnym deptakiem, który będzie witać przyjezdnych.
Dzięki konsultacjom społecznym udało się uwzględnić ważne kwestie. Mieszkańcy wskazywali między innymi na konieczność integracji przykrycia budynków usługowego i administracyjnego z zadaszeniem peronów, ulica Młyńska poszerzona zostanie do trzech pasów ruchu, dworzec będzie się składać z 43 peronów komunikacji podmiejskiej i dalekobieżnej oraz z jednego podwójnego peronu przyjazdowego, zbudowane zostanę miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych komunikacji miejskiej, ta ostatnia otrzyma 4 miejsca postojowe. Dodatkowo zwężona do 7 metrów zostanie ulica Dworcowa, którą pokryje ozdobna kostka z betonu, powstanie też podziemny parking na 224 auta.
Cieszą metamorfozy dwóch ulic: 1-go Maja oraz ul. Młyńskiej na odcinku Dworcowa – Plac Bychawskich. Urzędnicy planują zmienić te fragmenty w tak zwane woonerfy, czyli ciągi komunikacyjne, na których to piesi będą mieli pierwszeństwo przed ruchem kołowym. Ulice te będą wyglądać jak deptaki z zieleńcami oraz elementami małej architektury.
Budowa Dworca Metropolitalnego w Lublinie ma rozpocząć się na przełomie 2019 i 2020 roku, a zakończyć dwa lata później. Koszt inwestycji szacowany jest na 190 mln zł z czego ok. 140 mln zł stanowi dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej.
źródło: lublin.eu
Jego projekt przygotował architekt Welton Becket z zespołem. Xerox Tower zbudowany został w Rochester w…
Starostwo Powiatowe w Toruniu powstanie według projektu pracowni Toprojekt.Platforma z cegły klinkierowej stanowiąca podstawę „Zespołu Starostwa”,…
Magdalenka Collection to nowa inwestycja firmy Selva Development. W podwarszawskiej Magdalence powstaną cztery wille, których…
Kościół świętego Dominika w Warszawie zaprojektował Władysław Pieńkowski. Jego surowe wnętrze jest charakterystycznym przykładem twórczości…
Daniel Kołodziejczak założył swoją firmę projektową StudioDanielK. Antechamber to jego premierowa kolekcja, którą zaprezentował podczas…
Dobrze zaprojektowany ogród nie tylko koi oczy zielenią czy oferuje miejsce do odpoczynku. Dobrze zaprojektowany…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej
View Comments
Warto się przyjrzeć zintegrowanemu centrum przesiadkowemu jakie powstało już w Stargardzie i zostało otworzenie kilka miesięcy temu. Państwo jako osoby zajmujące się architekturą ciekawe czy wycenią je na pierwszy rzut okna na 22 mln zł. Z wyglądu jest to większy przystanek autobusowy z budą trochę większą niż kiosk. Tam poszedł takie prawdopodobny wałek wartości 3/4 ceny.