MODA

Polska marka stworzyła koszulki z wiedźmami. Pokazują siłę kobiet!

Cztery oblicza słowiańskich wiedźm pojawiły się na ręcznie haftowanych koszulkach, które powstały dzięki współpracy dwóch polskich marek: palarni kawy CoffeePro z Krakowa i manufaktury VADA z Częstochowy. Koszulki z wiedźmami trafiły do sprzedaży.

Pomysł został zainspirowany słowiańskimi opowieściami o silnych, mądrych i pięknych kobietach. Każda z naszych koszulek jest inna i prezentuje wyjątkową postać. Są na nich wiedźmy Wiła, Tęsknica, Rusałka i Nocnica. Można zatem wybrać taką, która najbardziej oddaje konkretną osobowość – mówi Małgorzata Oczak, właścicielka CoffeePro.

W stworzenie koszulek włączyła się VADA, polska marka, która ręcznie wykonała hafty prezentujące wiedźmy. Koszulki powstały w Polsce, a ich projekty są twórcze, oryginalne i z charakterem. – Każdy wykonany projekt to ręczna robota, dzięki czemu jest solidny i dopracowany, dodatkowo wyróżnia go haftowany detal zamykając całość w jeden spójny produkt – informuje częstochowska marka VADA, której twórczynią jest Kasia Warzecha. W jej ofercie można znaleźć przede wszystkim bawełniane t-shirty i topy z autorskim haftem, poncza surf i worki streetwear, saszetki i nerki. Hasło przewodnie marki brzmi “Na lądzie street, na wodzie surf”.

Projekty graficzne słowiańskich wiedźm stworzyła natomiast Agnieszka Bator, uzdolniona graficznie księgowa z CoffeePro, a w ich cyfrowej obróbce pomogła Zosia, wówczas 10-letnia córka właścicielki kawowej marki. Jak mówi Agnieszka Bator, pomysł na stworzenie koszulek z wiedźmami wziął się z fascynacji kobietami i ich siły wynikającej z mądrości i intuicji, a nie przewagi fizycznej. – Wiedźmy reprezentują te walory, ale także przywiązanie do sił natury.

Powód był jednak jeszcze jeden. – Kilka lat temu “na mieście” mówiło się o nas “chłopaki z CoffeePro”. Ponieważ nasz brand został założony przez kobiety, które wciąż tworzą znaczną część zespołu, reakcyjnie zaczęłyśmy bardzo hucznie obchodzić Dzień Kobiet i organizować inne działania na rzecz kobiet. Stworzenie koszulek było jednym z nich, a kolejne ciągle przed nami – mówi Małgorzata Oczak.

Marka CoffeePro angażuje się w liczne akcje społeczne, nie tylko na rzecz kobiet. Niedawno dzięki jej wsparciu powstał mural promujący czytelnictwo na filii Biblioteki Kraków, o którym pisaliśmy w whiteMAD. Organizuje również działania na rzecz zrównoważonej mody, w tym akcję “Ubraniowy swap” promujące dzielenie się ubraniami i… dobrem.

‌Więcej informacji o CoffeePro i manufakturze VADA można znaleźć na stronach www.coffeepro.shop i www.vada.pl.

Czytaj też: Minimalizm | Ciekawostki | Tkanina | whiteMAD na Instagramie

źródło: materiały prasowe

Recent Posts

Pierwszy wieżowiec z wertykalnym ogrodem w Warszawie ma stanąć przy Żelaznej!

Pierwszy wieżowiec z wertykalnym ogrodem w Warszawie miałby powstać przy ulicy Żelaznej 87. Pod tym…

6 maja 2024

Co za odkrycie! Zeszyty Magdaleny Samozwaniec znalezione w stropie Kossakówki

Zeszyty Magdaleny Samozwaniec odnaleziono w stropie słynnej Kossakówki, która właśnie przechodzi gruntowny remont. Robotnicy remontujący…

6 maja 2024

Zagadka rozwiązana! W pawilonie Cepelii działać będzie Empik!

Na początku roku informowaliśmy o rozpoczęciu prac związanych z renowacją słynnego budynku w centrum Warszawy.…

6 maja 2024

Dom tekstylny Weichmanna – kultowa architektoniczna wizytówka Gliwic

Dom tekstylny Weichmanna (Seidenhaus Weichamann) to jeden z najważniejszych na Górnym Śląsku obiektów architektury modernistycznej.…

6 maja 2024

Jak zabudować Wolne Tory w Poznaniu? Jednym z pomysłów jest ekologiczna dzielnica

Wolne Tory to obszar o wielkości około 117 ha, który znajduje się między dzielnicami Wilda…

6 maja 2024

Stroje kąpielowe na wakacje. Jak wybrać odpowiedni model?

Zbliża się lato, a wraz z nim upragnione wakacje. Stroje kąpielowe są wtedy niezbędnym elementem…

6 maja 2024

Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.

Dowiedz się więcej