Warszawa: odsłonięto mural, który oczyszcza powietrze

Mural, który oczyszcza powietrze to część projektu firmy Converse. W ramach wydarzenia firma maluje oczyszczające powietrze murale w kilku miastach na świecie. Będą działać tak, jak 3 tysiące posadzonych drzew.

Każdy z powstałych murali będzie inny. Ten warszawski właśnie odsłonięto. Marka Converse prowadzi globalną akcję, w ramach której w wybranych miastach pojawią się murale wykonane specjalną farbą oczyszczającą powietrze. To odpowiedź firmy na zmiany klimatyczne oraz pandemię koronawirusa. Ich twórcy chcą dodać otuchy społecznościom.

W wielu miastach na świecie poziom zanieczyszczeń wprawdzie spadł na skutek tego, że ludzie pozostali w domach, nie musieli dojeżdżać do pracy i spędzali mniej czasu na zewnątrz. Firmy pracowały na zwolnionych obrotach generując mniej zanieczyszczeń. W momencie, gdy wszyscy na chwilę zwolnili, marka Converse dostrzegła okazję, aby zabrać głos i pomóc w produkcji świeżego powietrza poprzez system zrównoważonych murali.

Lokalni twórcy, wraz z kreatywną społecznością Converse, tworzą zrównoważoną sztukę uliczną na całej planecie korzystając z fotokatalitycznej farby, która imituje działanie natury pochłaniając zanieczyszczenia z powietrza. W sumie murale pojawią się w 14 miastach i będą oczyszczać powietrze, stanowiąc odpowiednik około 3000 drzew. Oprócz Warszawy do akcji przyłączyły się między innymi: Sydney, Belgrad, Lima, Johannesburg i Bangkok.

W Warszawie mural, który oczyszcza powietrze powstał we współpracy z dwoma artystami prezentującymi dwa zupełnie różne style: Dawidem Ryskim i Maćkiem Polakiem. Ich zadaniem było stworzenie muralu, który niesie pozytywny przekaz i pokazuje, jak można połączyć dwa pozornie różne światy.

mural oczyszcza powietrze


Mural znajduje się na ścianie budynku przy ul. Jaworzyńskiej, czyli tuż obok jednego z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w Warszawie. Będzie działać tak, jakby znajdowało się tam kilkaset dużych drzew!

Dawid Ryski i Maciek Polak w projekcie przedstawili swoją wizję miasta przyszłości, w którym chcieliby żyć. Całej akcji przyświeca hasło „Create Together For Tomorrow” (współpraca dla lepszego jutra).

Czytaj też: Murale | Sztuka | Warszawa | Miasto

źródło: materiały prasowe Converse