Łódź powiększy park kulturowy
fot. Paweł Łacheta / lodz.pl

Łódź powiększy park kulturowy. To sposób na walkę z reklamami w mieście!

Łódź powiększy park kulturowy o kolejne ulice. Po zmianach park kulturowy obejmie zrewitalizowane okolice ul. Ogrodowej, Legionów, czy też Wschodniej. Rewitalizacja ul. Włókienniczej jest mocno zaawansowana. Do pięciu wyremontowanych już kamienic wprowadzają się lokatorzy, a na samej ulicy trwa układanie nowej nawierzchni.

“Już prowadzimy rozmowy z potencjalnymi najemcami lokali użytkowych. Na ul. Włókienniczej powstaną galerie, sklepy, punkty gastronomiczne i pracownie artystyczne. Z nową działalnością związane jest pojawienie się reklam i chcemy nad nimi zawczasu zapanować. Mamy doświadczenia z uporządkowania nośników na ul Piotrkowskiej i podobne rozwiązania wprowadzimy na ul. Włókienniczej” – zapowiada Piotr Kurzawa, manager ul. Piotrkowskiej.

Łódź powiększy park kulturowy
Miasto zamierza rozszerzyć park kulturowy o przyległe kwartały odnowione w ramach programu rewitalizacji. Dzisiaj obejmuje on ul. Piotrkowską od placu Wolności do trasy WZ. Po zmianach obejmie też zrewitalizowane okolice ul. Ogrodowej, Legionów, czy też Wschodniej. – Nie wyobrażamy sobie, żeby efekt prac remontowych popsuły reklamy. Chcemy, żeby były estetyczne i pasowały do odnowionej architektury – zapowiada Kurzawa.

fot. Paweł Łacheta/ lodz.pl

Ulica Włókiennicza to także zupełnie nowy pasaż Majewskiego, który łączy ją z ul. Jaracza. Stanie się on miejscem spotkań, wydarzeń i aktywności, w które miasto chciałoby zaangażować przyszłych najemców lokali i razem z nimi współtworzyć klimat i atmosferę ulicy. Pierwszą imprezą ma być Dzień Dziecka.

Konkurs na wynajem pierwszych lokali użytkowych przy ul. Włókienniczej miasto ogłosi pod koniec stycznia.

Projekt pn. “Rewitalizacja Obszarowa Centrum Łodzi – obszar o powierzchni 7,5 ha ograniczony ulicami Wschodnią, Rewolucji 1905r., Kilińskiego, Jaracza wraz z pierzejami po drugiej stronie ww. ulic” realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr UDA-RPLD.06.03.03-10-0002/17-00 zawartej w dniu 29 sierpnia 2017 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

O tym jak polskie miasta walczą z reklamami i wszechobecną szyldozą pisaliśmi niejednorktonie. Więcej artykułów o podobnej tematyce znajdziecie TUTAJ: https://www.whitemad.pl/tag/szyldoza/ 

Czytaj też: Architektura w Polsce | Łódź | Renowacja | Woonerf  | Miasto

źródło: lodz.pl / um.lodz.pl