Łukasz Habiera NAWER

NVIDIA Studio zwiększa kreatywność artystów i zapewnia komfort pracy twórczej 

NVIDIA wraz z firmą Komputronik zaprosiła polskich twórców, dziennikarzy oraz producentów sprzętu na specjalne wydarzenie w warszawskiej galerii MYSIA 3, gdzie podsumowano dotychczasowy rozwój platformy NVIDIA Studio oraz nakreślono jej dalszy rozwój. Spotkanie urozmaicali twórcy, którzy pokazywali jak nowoczesna technologia wspiera ich pracę.

Zaproszeni twórcy na żywo zaprezentowali, jak w kreatywny sposób można wykorzystać sprzęt komputerowy, aby ułatwić sobie pracę i zaoszczędzić czas. Gośćmi, którzy poprowadzili interaktywne warsztaty byli filmowcy z Filmcloud (edycja wideo z wykorzystaniem Adobe Premiere Pro oraz DaVinci Resolve na laptopie Gigabyte), którzy zaprezentowali różnice w szybkości renderingu w aplikacji Adobe Premiere Pro pomiędzy platformą z użyciem samego procesora centralnego a wykorzystaniem wydajnej karty graficznej. Poza tym na żywo pokazali etapy montażu i korekcji kolorów nagranego wcześniej materiału wideo. Pracując na wydajnym sprzęcie po prostu oszczędzamy czas.

MOTIV STUDIO (architektura i wizualizacje z wykorzystaniem 3ds Max na laptopie ASUS) zademonstrowało porównanie wydajności GPU i CPU w przypadku renderingu w silniku V-Ray oraz kilka swoich najbardziej spektakularnych projektów architektonicznych.

Hitem stanowiska PixelRace (wirtualna produkcja z wykorzystaniem Unreal Engine na laptopie HP oraz komputerze stacjonarnym z kartą graficzną GeForce RTX 3090) była fotobudka, będąca połączeniem fizycznej scenografii z wirtualnie zbudowanym światem, dzięki której każdy mógł się przekonać o możliwościach silnika Unreal.

Łukasz ‘NAWER’ Habiera (sztuki artystyczne z wykorzystaniem Adobe Photoshop oraz Lightroom na laptopie ASUS) zaprezentował wyjątkowe dywany zaprojektowane na zbliżającą się wystawę w San Francisco, kilka innych unikalnych projektów graficznych oraz na żywo malował kolejną swoją pracę, która trafi na wystawę w Stanach Zjednoczonych. Dzięki pracy na laptopie wyposażonym w wyświetlacz z certyfikatem PANTONE Łukasz może przygotowywać swoje projekty bez obaw o efekt końcowy – kolory na ekranie dokładnie odpowiadają tym na wydruku.

Łukasz Habiera NAWER

Nowe technologie to możliwość zmierzenia się z pracą na innych mediach. Na co dzień w moim studio pracuję głównie manualnie tworząc obrazy na płótnie. Nowe technologie, aplikacje pozwalają mi przenieść pomysły na beton, drewno, papier czy nawet dywany. Efektem jest nowa jakość, a dodatkowo pewnego rodzaju odskocznia od rutyny. Jestem typem artysty poszukującego nowych wyzwań. Oczywiście oznacza to dużą ilością spędzonego czasu nad koncepcjami, dlatego tak doceniam technologie, które skracają ten proces równocześnie podtrzymując moje wysokie oczekiwania co do jakości efektu finalnego – powiedział Łukasz Habiera NAWER.

Dawid ‘Graffit’ Herda (animacje 3D/CGI z wykorzystaniem Blender i Omniverse na laptopie ASUS i komputerze stacjonarnym z kartą graficzną GeForce RTX 3090) oprócz zapoznania obecnych z kuluarami tworzenia przez siebie wizualizacji, podczas spotkania przygotował na żywo najnowszą animację oraz zaprezentował efekty symulacji ruchu filmowanej osoby przez wirtualną postać w programie NVIDIA Omniverse.

Dawid ‘Graffit’ Herda

Kilkanaście lat temu, kiedy zaczynałem interesować się sztuką, wystarczył mi pędzel, farby i kawałek deski. Ciągła chęć eksplorowania świata twórczości spowodowała, że nieustannie eksperymentowałem z nowymi narzędziami, formatami i technikami wypracowując własne style, finalnie czyniąc ze swojej pasji sposób na życie. Aktualnie moimi głównymi narzędziami są kamera, komputer oraz światło. Nowe technologie pozwalają na pełne oddanie się procesowi twórczemu, gdzie wyobraźnia staje się jedynym ograniczeniem. Realizowanie skomplikowanych symulacji 3D do niedawna wymagało użycia trudno dostępnych mocy obliczeniowych, które w obecnych czasach mamy dostępne nawet w przenośnych laptopach. Dzięki użyciu nowoczesnych sprzętów i oprogramowania, jestem w stanie realizować zarówno komercyjne projekty, jak i mieć dodatkowy czas na własne realizacje – powiedział Dawid ‘Graffit’ Herda.

Jakub Kaźmierczyk (fotografia z wykorzystaniem Adobe Photoshop oraz Lightroom na laptopie Acer ConceptD) pokazał, jak tworzyć profesjonalne zdjęcia począwszy od przygotowania sesji, ustawienia lamp po obróbkę fotografii z wykorzystaniem platformy NVIDIA Studio. Zaprezentował także tajniki powstawania fotografii modowej, gdzie wykorzystywane są bardziej zaawansowane techniki oświetleniowe.

Podwaliny pod NVIDIA Studio zostały położone w maju 2019 roku, gdy na targach Computex oficjalnie ogłoszono powstanie platformy wspierającej pracę dziesiątków milionów twórców na całym świecie. Po trzech latach można zdecydowanie potwierdzić, że był to dobry ruch, a koncepcja sprzętu i oprogramowania wykorzystywanego do pracy twórczej spotkała się ze świetnym przyjęciem ich użytkowników.

NVIDIA Studio to przede wszystkim laptopy i komputery stacjonarne przyspieszające pracę każdego twórcy i artysty. Moc kart graficznych GeForce RTX wykorzystują m.in. projektanci, architekci czy fotograficy. Usprawniają one procesy twórcze i zapewniają większą swobodę podczas realizacji nawet najbardziej ambitnych projektów. NVIDIA Studio pomaga artystom realizować ich unikalne wizje proponując odpowiedni sprzęt, które w zauważalny sposób akcelerują najpopularniejsze aplikacje używane przez twórców, dzięki wykorzystaniu dedykowanych rdzeni w kartach RTX.

Platforma Studio to także dedykowane sterowniki, które zapewniają najwyższą stabilność pracy aplikacji kreatywnych oraz oprogramowanie oferowane za darmo przez firmę NVIDIA i wspierające ich pracę.

Zanim twórcy przystąpią do realizacji danego projektu najczęściej muszą przedstawić wstępne wizualizacje swoim klientom. Niezwykle pomocne w tych zadaniach jest darmowe narzędzie NVIDIA Canvas, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala przekształcić proste pociągnięcia komputerowego pędzla w realistyczne obrazy. Podczas wydarzenia zaprezentowano najlepsze prace zgłoszone w konkursie zorganizowanym przez NVIDIA we współpracy Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Zwycięskie dzieła można obejrzeć na stronie https://www.komputronik.pl/lp/konkurs-canvas/.

Pracownicy studia projektowego używają najczęściej wspólnego oprogramowania, ponieważ pozwala im to szybciej realizować zlecenia. Od niedawna artyści mogą natomiast korzystać z platformy Omniverse do pracy grupowej, integrującej wiele aplikacji do tworzenia grafiki 3D. Dzięki temu użytkownicy różnych programów mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu poświęconego na pobieraniu plików, ich konwertowania i ponownego przesyłania.

Użytkownicy korzystający z platform służących do komunikowania się i pracy zespołowej jak i streamerzy mogą w prosty sposób przekształcić dowolne pomieszczenie w domowe studio telewizyjne. Służy do tego wykorzystująca sztuczną inteligencję aplikacja NVIDIA Broadcast, umożliwiająca usuwanie dźwięków otoczenia, tworzenie wirtualnego tła czy śledzenie twarzy, aby zawsze była w centrum transmisji.

źródło: NVIDIA

Czytaj też: Technologia | Malarstwo | Grafika | Fotografia | whiteMAD na Instagramie

Animacja Dawida Herdy, która powstała w trakcie wydarzenia:

Artykuł powstał we współpracy z firmą NVIDIA.