Echa ostatniej wpadki Balenciagi, która „splagiatowała” kultową już torbę na zakupy FRAKTA wciąż nie cichną. IKEA korzystając z fali wznoszącej kontynuuje zabawną sytuację sprzed kilku tygodni. Właśnie pojawiła się czapka inspirowana najsłynniejszą torbą IKEA, w ślad za nią zaczęły powstawać spódnice, klapki plażowe, czapki rybackie, a nawet portfele.

Produktów imitujących torbę FRAKTA powstały już dziesiątki jeśli nie setki. Naszym zdaniem na największą uwagę zasługuje czapka z daszkiem.
Jej projekt powstał w Los Angeles z inicjatywy Pleasures & ChinaTown Market. Czapka trafi do sprzedaży już za miesiąc w cenie 38$. co w przybliżeniu daje nam około 150 złotych. Przypomnijmy, że sama torba FRÄKTA kosztuje 1,99zł, natomiast projekt Balenciagi to już ponad 7200 złotych.

Pleasures & ChinaTown Market stworzyli rownież parodię kampanii reklamowej IKEA, która była odpowiedzią na „plagiat” francuskiego domu mody.


Jednak FRAK(T)A CAP to nie jedyny projekt, który powstał po wpadce Balenciagi. Świat nagle oszalał nad właściwościami charakterystycznego, szeleszczącego materiału. Jak grzyby po deszczu narodziły się spódnice, czapki rybackie, klapki, szelki, botki (…), t-shirty, kurtki i wieeeele innych. Czy to znak, że juz niedługo IKEA stanie się potęgą modową? Pewnie, nie. Wiele projektów to amatorskie przeróbki, inspirowane ostatnim trendem. Nie ukrywamy,jednak że nas to bawi. A wodoodporny materiał okazuje się bardzo praktyczny.