Autostrada A2 na odcinku Warszawa-Łódź

Autostrada A2 na odcinku Warszawa-Łódź zostanie poszerzona.

Autostrada A2 na odcinku Warszawa-Łódź to utrapienie wielu kierowców. Odcinek mierzący około 90 kilometrów jest niemal wiecznie zakorkowany, a powstający tam ścisk pogarsza nie tylko komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zapowiedziała właśnie, że wzdłuż całego odcinka dobudowane zostaną dwa pasy – po jednym w każdą stronę. To sprawi, że autostrada A2 na odcinku Warszawa-Łódź będzie miała po trzy pasy w każdą stronę!  To bez wątpienia jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji przez kierowców ostatnich lat. 

“Każdy, kto choć raz próbował dojechać do stolicy popularną A2 wie, że jej rozbudowa, to jedna z najbardziej potrzebnych inwestycji drogowych w Polsce. Nie ma dnia, żeby na odcinku między Łodzią a Warszawą nie powstał zator. Przy większym ruchu podróż tą trasą to prawdziwa męczarnia. Czasami droga jest tak zapchana, że lewym pasem jedzie się niewiele szybciej niż prawym. Do tego jest szalenie niebezpiecznie. – Dobudowa trzeciego pasa na 90 km A2 jest koniecznością. Codzienne natężenie ruchu między Łodzią a Warszawą to potwierdza” — mówi Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Autostrada A2 na odcinku Warszawa-Łódź  – kiedy rozbudowa?

Ogłoszenie przetargu na projekt rozbudowy to jednak dopiero początek. Wykonawca zostanie wybrany w połowie roku. Później będzie miał 18 miesięcy na ukończenie prac projektowych. Kiedy zatem ruszy budowa? Nie wcześniej niż za 2 lata — GDDKiA mówi o roku 2025. Zanim zostanie wbita pierwsza łopata, trzeba będzie wybrać wykonawcę robót budowlanych. Ważną informacją dla kierowców jest jednak to, że nawet kiedy rozpoczną się prace, autostrada nie zostanie zamknięta. Rozbudowa będzie prowadzona przy odbywającym się cały czas ruchu. Oczywiście nie obejdzie się bez utrudnień, ale trasa ma być cały czas przejezdna. Jest to możliwe, bo dodatkowe pasy mają postać w miejscu obecnego pasa zieleni, między nitami autostrady. Jest on dość szeroki, bo już na etapie projektowania zostawiono miejsce na ewentualne poszerzenie trasy.

źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) / https://www.gddkia.gov.pl
zdjęcie: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) / https://www.gddkia.gov.pl

Czytaj też: Architektura w Polsce | Warszawa | Łódź | Komunikacja miejska | Motoryzacja