Oatly to pierwsza i największa na świecie firma, która produkuje napoje owsiane będące zamiennikiem mleka. Od teraz produkty tej szwedzkiej firmy są dostępne w Polsce. Napojom roślinnym Oatly towarzyszy unikalna, minimalistyczna identyfikacja wizualna, która wpisuje się w ramy idei “Post Milk Generation” i ma nieco komiksową formę.
Badanie przeprowadzone przez GFI Europe potwierdza, że roślinne odpowiedniki mleka zyskują na znaczeniu wśród polskich konsumentów: Wartość sprzedaży napojów roślinnych wzrosła o 41 proc. w latach 2020-2022, podczas gdy sprzedaż jednostkowa tradycyjnego mleka spadła o 1 proc.
Popyt na produkty roślinne w Polsce stale rośnie, więc nie mogliśmy wybrać lepszego momentu wejścia na ten rynek. Chcemy kontynuować naszą misję i przyczynić się do zastąpienia jak największej liczby produktów powstałych z mleka krowiego ich roślinnymi odpowiednikami, tak aby zmniejszyć wpływ produktów mlecznych na środowisko – wyjaśnia Helge Weitz, Dyrektor Generalny Oatly DACH i Polska.
Nasz aktualny system żywnościowy jest odpowiedzialny za około jedną trzecią globalnych emisji gazów cieplarnianych powodowanych przez człowieka. Ostatni raport IPCC potwierdza, że wybór diety opartej w większym stopniu na produktach pochodzenia roślinnego ma pozytywny wpływ na łagodzenie zmian klimatycznych.
We wrześniu Oatly dokonało niezwykłego osiągnięcia podczas tegorocznych Mistrzostw Polski Latte Art, kiedy to Specialty Coffee Association (SCA) zmieniło swoje zasady i zastąpiło mleko krowie słynnym napojem Oatly Barista Edition. Wysokiej jakości napój owsiany stworzony specjalnie, aby nie ważył się w gorących napojach, szybko stał się ulubieńcem polskiej sceny kawowej i jest już dostępny w około 100 kawiarniach w Polsce. To łagodny w smaku, ale wyjątkowo kremowy produkt, który pozwala na tworzenie imponującej pianki. Misją szwedzkiej marki jest ułatwienie ludziom przejścia na zdrową żywność opartą na produktach pochodzenia roślinnego. Barista Edition przemawia nawet do zwolenników mleka krowiego, ponieważ nie muszą oni iść na kompromis: ze względu na to, że Oatly Barista ma podobny profil odżywczy jak jego odpowiednik mleczny, dostarcza też podobną ilość witamin i minerałów, takich jak na przykład wapń.
Nowy produkt znajdziemy w Polsce w Bidfood Farutex, Coffeedesk, Frisco i Urban Vegan z następującą ofertą:
Debiut na Polskim rynku to znakomity powód do świętowania i wspólnej zabawy! Z tej okazji lokalne kawiarnie W Warszawie i Krakowie będą rywalizować ze sobą w wydarzeniu „The Big Bake Oat”. Korzystając z Oatly Barista Edition zaprezentują nowe lub ulepszone przepisy na słodkie, wegańskie wypieki. Ich cukiernicze zmagania oceni jury składające się z dziennikarzy kulinarnych, uznanych gastro-influencerów i najlepszych baristów. Zwycięska kawiarnia zgarnie roczny zapas Oatly Barista Edition.
źródło: materiały prasowe
Czytaj też: Ciekawostki | Ekologia | Wydarzenia | whiteMAD na Instagramie
Jest jednym z najsłynniejszych architektów w historii modernizmu. Niewiele osób wie, że jego pierwsze zrealizowane…
Budynek powstał w zielonym terenie i wygląda, jakby stał tu od dziesiątek lat. Dom w…
Zbudowano go w 1980 r. Żytni Rynek w Kijowie był nowoczesnym targowiskiem i jednym z…
Wcześniej zajmowała się głównie projektowaniem wnętrz. Teraz Żywia Nowicka przygotowała serię obiektów pod nazwą Kollekti.…
Apartament w centrum Kijowa został zrealizowany przez Maksyma Dietkovskyiego już po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na…
To 75-metrowe mieszkanie na warszawskim Bemowie jest oazą spokoju. Przestrzeń jest harmonijna, dobrze przemyślana, tworzy…
Ta strona korzysta z pliki cookie, dzięki którym informacje są przechowywane na Twoim komputerze. Pozostawanie na tej stronie oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie plików cookie.
Dowiedz się więcej