Gdańskie ZOO z nową identyfikacją wizualną. Jest dziko!

Gdańskie ZOO z nową identyfikacją wizualną zaprojektowaną przez Studio TOFU będzie jeszcze bardziej atrakcyjne. Zmianie uległy niemal wszystkie elementy graficzne, którymi będzie posługiwał się gdański ogród zoologiczny. Powstało również nowe logo z lwią łapą, która nawiązuje do herbu Gdańska i jednego z najbardziej znanych mieszkańców pomorskiej placówki ze zwierzętami. Autorką logotypu jest projektantka Paulina Kozicka z Tofu Studio. Rozmawiamy o nowej identyfikacji z przedstawicielami Tofu Studio  – Adamem Chylińskim oraz Danielem Naborowskim. 

Adam Chyliński: Projekt brandingu dla ZOO to chyba jedno z takich niepisanych marzeń każdego projektanta. Podobnie było i z nami, tym bardziej, że dotyczyło ZOO w naszym mieście. Przystępując do pracy postawiliśmy sobie kilka celów, po pierwsze znak jak i cała linia graficzna powinna mieć jasny i czytelny pomysł, który będzie dobrze wyglądał i pracował, a jednocześnie będzie prosty w użyciu. Chcieliśmy również, żeby nowa szata graficzna oddawała charakter miejsca jakim jest ogród zoologiczny jego familijność, masowość rozumianą jako dostępność dla każdego, witalność czy różnorodność. Klientowi z kolei bardzo zależało na nawiązaniu w znaku do lwa. Finalnie wybrana została prosta, typograficzna wersja, w której jedna litera „o” w napisie zoo jest odciskiem łapy lwa. Motyw śladów różnych zwierząt jest również ideą przewodnią do tworzenia wszystkich materiałów. Całość dopełnia kolorystyka oparta na pomarańczu (znowu lew), zieleni i czerni.


Daniel Naborowski: Naszym zadaniem było przygotowanie nowej identyfikacji dla Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego. Projekt był o tyle ciekawy, że gdańskie  ZOO ma znak wpisujący się w ogólny system identyfikacji spółek miejskich, ale oczekiwanie społeczne było takie, aby nowe logo w pełni oddawało charaktrystykę instytucji i było wpisane w grupę celową zwiedzających. Logo zostało oparte o odcisk łapy lwa, który dla Gdańska jest symbolem szczególnym. Po pierwsze z racji gdańskiego herbu, w którym występują postaci dwóch lwów. Po drugie w przestrzeni medialnej pojawiły się informacje o narodzinach lwów w gdańskim ZOO, co także było podkreślane przez Klienta. Stąd też motyw odcisku łapy został elementem nadrzędnym wpisanym z znak.

O projektantach:  
TOFU Studio to multidyscyplinarne studio projektowe z Gdańska. Specjalizuje się w profesjonalnym budowaniu spójnego wizerunku marki, strategiach komunikacji, niestandardowych i dedykowanych materiałach BTL oraz motion graphics. Laureaci szeregu międzynarodowych konkursów w kraju i na świecie m.in. Red Dot Award, European Design Awards, Communiction Arts, KTR, German Design Award, czy Hong Kong Global Design Award. W 2018 roku studio otrzymało specjalną nagrodę Prezydenta Miasta Gdańska, za promocję gdańskiej kultury.

Czytaj też: Identyfikacja wizualna | Grafika| Ciekawostki | Polscy projektanci | Gdańsk | Zwierzęta

źródło: materiały prasowe / www.tofu.pl / Gdańskie ZOO z nową identyfikacją wizualną