I am Maja – najnowsza kampania polskiej marki Elementy

Wiosenna kampania marki ELEMENTY to bardzo osobista opowieść, której główną bohaterką jest Maja Salamon. Uchwycona w obiektywie Soni Szóstak intymna historia pokazuje nam, że warto wziąć głęboki oddech, by zajrzeć w głąb siebie. Pozwolić sobie po prostu być. Być sobą.

Marka ELEMENTY w najnowszej kampanii po raz kolejny podejmuje temat bliskości. Rozpoczęty na zimowej sesji motyw, w ramach którego twórcy marki wraz z Bartkiem Wieczorkiem skupiali się na poszukiwaniu i odkrywaniu bliskości w grupie, teraz ma swoją nową odsłonę – poszukiwania jej wewnątrz siebie. Do udziału w projekcie marka zaprosiła topową fotografkę – Sonię Szóstak.

„Urzeka nas unikalny styl fotografii Soni – jest taki bliski, intymny. Nie da się ukryć, że jest wybitną obserwatorką. Sprawia, że czujemy się jakbyśmy zaglądali bohaterce w głąb duszy. Od razu wiedzieliśmy, że chcemy, aby właśnie ona opowiedziała naszym odbiorcom tę historię.” – mówi Marta Garbińska-Włodarczyk, współzałożycielka i projektantka marki. – „Bohaterkę naszej opowieści wybraliśmy wspólnie z Sonią. Już od pierwszej rozmowy wyłoniło się wspólne założenie – nie wystarczy styl i piękna buzia. Modelka musi mieć osobowość, to „coś” co wyróżnia ją z tłumu i sprawia, że chcemy ją bliżej poznać. Wybór Mai wydał nam się oczywisty – z jednej strony doświadczona modelka z sukcesami na koncie, z drugiej zaś ciekawa osobność, rozwijająca się bizneswoman w innej niż modeling dziedzinie”.

Główną bohaterką zdjęć jest Maja Salamon – nie modelka, tylko osoba. Nie odgrywa tutaj żadnej przypisanej z góry roli, jest po prostu sobą. Fotografce udało się uchwycić momenty, które pokazują różne oblicza jednej kobiety – pełną energii i radości, niekiedy nostalgiczną, ale też stanowczą, zdeterminowaną. Każda z emocji ma swoje odzwierciedlenie także w ubiorze. Ubrania nie definiują bohaterki, ale pomagają jej wyrazić się, podkreślić nastrój i samopoczucie.


Kampanii towarzyszy krótki film, dzięki któremu odbiorcy jeszcze bliżej mogą poznać bohaterkę. Twórcy marki zadali Mai kilka pytań – swobodnych, dotyczących jej wrażeń. Rozmowa dotyczyła bardzo indywidualnych kwestii, takich jak zmysły czy postrzeganie otaczającego świata. Odpowiedzi na pytania zadane w formie prostych skojarzeń pozwalają stworzyć obraz dziewczyny – pełnej pasji, marzeń, energii do działania i planów na przyszłość. Dzięki nim odbiorcy dowiadują się, co jest dla niej ważne, a jest to na przykład spokój, harmonia z otaczającym światem, natura. Subtelne gesty i łapane ukradkiem spojrzenia uchwycone na filmowej taśmie jeszcze bardziej przybliżają jej osobowość.

Na fotografiach autorstwa Soni Szóstak dominuje kobiecość i naturalność. Dominuje na nich naturalne światło, nie ma na nich żadnych rozpraszaczy, dodatkowych efektów ani ozdobników. To bardzo bliskie, niemal intymne spotkanie, w którym udział biorą bohaterka i fotografka oraz odbiorca. „Sesja jest spokojna, niespieszna. Zachęca nas, aby na chwilę się zatrzymać. Uważamy, że to ważne, szczególnie dziś – wciąż bowiem żyjemy w pędzie i na każdym kroku ścigamy się z czasem. Chcieliśmy zrobić dobrą, jakościową kampanię, ale zachowując charakter kameralnego spotkania, a nie wyreżyserowanej sesji z wieloosobową ekipą. Mamy nadzieję, że oglądając ten projekt za rok, a nawet za 5 lat, będziemy mieli poczucie aktualności i autentyczności – o taki efekt nam chodziło.” – dodaje Marta.

Z pozoru stonowana kolekcja marki ELEMENTY uwodzi idealnie skrojonymi modelami klasycznych trenczy, jeansów oraz wysokiej jakości przędze, wykorzystane w swetrach i sukienkach. Wszystkie produkty zaprojektowane zostały w taki sposób, aby móc je ze sobą swobodnie łączyć, tworząc dzięki temu ponadczasową garderobę na wiele sezonów. W większości przygaszone kolory ubrań przeplatają się z subtelnymi akcentami barwnych apaszek, które stanowią charakterystyczny element całej kolekcji. Wszystkie produkty dostępne są w butikach stacjonarnych marki oraz na stronie www.elementywear.com.

Zobacz również: Projektant | Moda | Fotografia | Edytorial

Fotograf: Sonia Szóstak
Asystent Fotografa: Szymon Gosławski
Modelka: Maja Salamon | D’VISION
Stylizacja: Julia Bieńkowska | Made it Management
Makijaż i włosy: Kama Jankowska | ART FACES
Produkcja: Elementy